beantwoord

inchecken voor 06.30 en pas om 08.00 reizen?

  • 31 October 2022
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Geacchte heer, mevrouw,

Ik reis met een keuzedagkaart annex voordeelurenkaartl.

Ik begrijp dat ik voor 06.30 u kan inchecken om voo 09.00 u te kunnen reizen.

Mijn vraag is:

● als ik om 06.00 u heb ingecheckt op utrecht centraal, 

● kan ik dan wachten tot 08.00 u om te reizen?

Mvg

Willem Sopacua

icon

Beste antwoord door Laura NS 31 October 2022, 11:28

Bekijk origineel

4 reacties

Welkom op onze NS Community, Traveller999. Dit is niet de bedoeling. Je wordt geacht binnen een half uur na de incheck te reizen.

Reputatie 7
Badge

In principe wel. (Edit: Ik lees boven dat dit echter niet kan) Maar als u incheckt dan bent u al in het gebied dat zich tussen de poortjes bevindt. Wat gaat u dan 2 uur lang doen daar?

Welkom op onze NS Community, Traveller999. Dit is niet de bedoeling. Je wordt geacht binnen een half uur na de incheck te reizen.

Sterker, dit is niet toegestaan. Na inchecken moet de reiziger binnen 35 minuten gaan reizen (tenzij er bij een uurdienst in die tijd geen trein vertrekt).

Wat @Traveller999 wil kan bij controle gewoon een boete worden, die 35 minuten regel is juist ingesteld om misbruik zoals @Traveller999 wil maken aan te pakken.

 

Reputatie 7
Badge +3

Na inchecken moet je binnen 30 minuten gaan reizen, tenzij er binnen die tijd geen trein rijdt. Als u dit wilt nalezen, dit staat aangegeven in artikel 3.3 van de algemene voorwaarden (AVR-NS)

 

3.3. Wanneer dient u in en uit te checken?

Als u moet inchecken doet u dat bij het begin van uw reis met NS. Als u na het inchecken uw treinrit niet binnen dertig (30) minuten start kan dat gevolgen hebben voor de geldigheid van uw Vervoerbewijs, tenzij deze latere start het gevolg is van een vertraagde of uitgevallen NS-trein.

 

 

Reageer