incheckmoment korting daluren

  • 5 April 2024
  • 4 reacties
  • 82 Bekeken

Ik heb een vraag over het inchecken en de korting tijdens daluren. Mijn moeder wil de trein van venlo naar Eindhoven nemen om 18.33u. Vanaf 18.30u heb je korting als je een dalurenabbonemment hebt. Dient zij dan echt om 18.30u in te checken of kan dat dan toch iets eerder?


4 reacties

Ik heb een vraag over het inchecken en de korting tijdens daluren. Mijn moeder wil de trein van venlo naar Eindhoven nemen om 18.33u. Vanaf 18.30u heb je korting als je een dalurenabbonemment hebt. Dient zij dan echt om 18.30u in te checken of kan dat dan toch iets eerder?

Kan vanaf 18:25:00 maar geen seconde eerder. Het paaltje geeft de exacte tijd aan op het display.

Badge +3

Venlo heeft geen poortjes, en omdat daar meerdere vervoerders rijden zullen er in/uitcheckpaaltjes op het perron staan, dus is het geen probleem om kort voordat de trein komt in te checken. Bovendien kan het al vanaf 18:25.

Let wel op dat als je moeder met een andere trein naar Venlo reist, ze dat op haar bankpas (of een los kaartje) moet doen, want bij een eerdere reis in de spits en dan een overstap krijgt ze geen korting. Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

Reputatie 3

Alleen wel lange afstandskorting. Die gaat verloren als je begint aan een nieuwe reis..

 

Badge +3

Alleen wel lange afstandskorting. Die gaat verloren als je begint aan een nieuwe reis..

Dat klopt, maar met Arriva naar Venlo kan nooit een grote afstand zijn, want anders zou er wel vanuit Roermond of Nijmegen met NS naar Eindhoven worden gereisd.

Dus vanaar mijn ‘let op’, mocht er een (korte) treinreis in de spits voor zitten waardoor je geen korting zou krijgen op Venlo - Eindhoven.

Reageer