Skip to main content
Antwoord

Incorrecte prijzen

• February 10, 2025
  • 9 reacties
  • 175 Bekeken

https://www.ns.nl/abonnementen/campagnes/reis-met-altijd-voordeel

Via Google eindig bij een webpagina met abbonementen waarvan de prijzen, zo goed als ik als ik kan zien, geheel incorrect zijn. Waarom is dit?

Beste antwoord door Daniël NS

Dit is wat verwarrend inderdaad. Ik ga even zorgen dat deze pagina uit de lucht gaat!

9 reacties

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 10, 2025

De betreffende pagina is een reclamecampagne van oktober 2024. De daar genoemde prijzen zijn dan ook van 2024. Wanneer je de link volgt naar de actievoorwaarden staat daar wel dat er voor 2025 een tariefstijging verwacht wordt.

Ik dacht dat NS dit soort oude pagina's van intussen verlopen actie van de website haalde. Deze soms vergeten? 

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 10, 2025

Dit is wat verwarrend inderdaad. Ik ga even zorgen dat deze pagina uit de lucht gaat!

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 10, 2025

Lijkt me verstandig inderdaad Of anders een duidelijke vermelding dat het om tarieven van 2024 gaat. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 10, 2025

Er staat ook alleen maar geldig t/m 1 december en geen jaartal. Ik snap dat het onlogisch is dat deze actie t/m 1 december 2025 zou duren. Maar het staat er dus niet. Ook even een linkje naar dit topic met ook een communicatieprobleem.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 10, 2025

Wat ik niet begrijp is dat men gaat googlen naar prijzen van NS abonnementen ipv kijken op de NS website zelf.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 10, 2025

Of je het begrijpt of niet, er zijn mensen die het doen. Of ze zijn op zoek naar wat anders en komen dit dan tegen in de resultaten. En NS kan ook weten dat ook al is de actielink van de homepage af, een pagina alsnog gevonden kan worden door Google waardoor het verstandig is dit soort verlopen acties te verwijderen of duidelijk een jaartal aan te geven.

Misschien wordt zo'n actiepagina bewust nog wel enige tijd in de lucht gehouden voor degenen die gebruik gemaakt hebben van de actie, om bv terug te zoeken wat de voorwaarden zijn. Maar dan zou het wel handig zijn om de tekst aan te passen, dat de actie verlopen is en dat het prijzen van het jaar ervoor zijn. 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • February 10, 2025

Wat ik niet begrijp is dat men gaat googlen naar prijzen van NS abonnementen ipv kijken op de NS website zelf.

Jij googlet nooit? Niet iedereen zal ns.nl uit het hoofd weten te vinden en een zoekmachine gebruiken is niet heel gek als je iets... zoekt. Daarbij hebben waarschijnlijk meer mensen met mij de ervaring dat google nog wel eens beter is in het vinden van een pagina binnen een website dan het daarin ingebouwde zoekvenster.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 12, 2025

Er staat ook alleen maar geldig t/m 1 december en geen jaartal. Ik snap dat het onlogisch is dat deze actie t/m 1 december 2025 zou duren. Maar het staat er dus niet.

Ipv de pagina te verwijderen is die nu aangepast. Prima, lekker snel gedaan ook.

Geen actieprijs meer, geen “Geldig t/m 1 december”.

Alleen de rest van de pagina is gelijk gebleven. Dus nog steeds deze prijsvoorbeelden van vorig jaar:

Als je iets aanpast, doe het dan goed en pas alles aan. 

En het linkje naar de voorwaarden van de intussen verlopen actie kan dan ook wel weg. 

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • February 13, 2025

Bedankt voor het opletten, ik heb zojuist een verzoek ingediend om dit aan te laten passen.