beantwoord

ingang dalurenkaart

  • 26 September 2022
  • 4 reacties
  • 224 Bekeken

Ik heb vandaag een dalurenkaart besteld, deze gekoppeld aan mijn ov kaart en een account aangemaakt. De dalurenkaart gaat 1 oktober in. Nu wil ik op die dag per trein reizen , maar ik kan (nog) geen kaartje bestellen met korting , waarschijnlijk omdat mijn dalurenkaart pas as zaterdag ingaat. Kunt u die datum vervroegen naar vandaag of morgen zodat ik toch vooraf een kaartje kan bestellen ?

icon

Beste antwoord door Isitimela 26 September 2022, 12:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Het is sowieso niet de bedoeling om een los kaartje te kopen, maar om in- en uit te checken met de OV-chipkaart. 

Gaat het om een NS Flex abonnement, en staat NS Flex al op de OV-chipkaart? Dan hoef je niets te doen en kun je 1 oktober gewoon inchecken.

Bij een nieuw NS Flex abonnement, of een “reizen op saldo” abonnement, moet je eerst langs de kaartautomaat om het abonnement te activeren (“bestelling ophalen”). Bij NS Flex kan dit vanaf de ingangsdatum van het abonnement, 1 oktober dus. Als het een “reizen op saldo” abonnement is, moet je niet vergeten om ook saldo op de OV-chipkaart te zetten. 

Ik heb vandaag een dalurenkaart besteld, deze gekoppeld aan mijn ov kaart en een account aangemaakt. De dalurenkaart gaat 1 oktober in. Nu wil ik op die dag per trein reizen , maar ik kan (nog) geen kaartje bestellen met korting , waarschijnlijk omdat mijn dalurenkaart pas as zaterdag ingaat. Kunt u die datum vervroegen naar vandaag of morgen zodat ik toch vooraf een kaartje kan bestellen ?

Met een daluren abonnement moet u in/uitchecken, u kunt niet reizen op etickets. De reden is dat alleen met in/uitchecken gecontroleerd kan worden of u zich aan de daluren houdt.

Reputatie 7
Badge +3

De korting van jouw abonnement krijg je alleen als je met de kaart waarop het abonnement staat in en uitcheckt.

Reputatie 7
Badge +4

….

Reageer