als een (flex) abonnement op zondag ingaat wanneer kan ik deze dan op mijn OV-chipkaart zetten?
als een (flex) abonnement op zondag ingaat wanneer kan ik deze dan op mijn OV-chipkaart zetten?
Bij een allereerste NS Flex abonnement moet inderdaad de OV-chipkaart omgeschakeld worden van kaartsaldo-reizen naar NS-rekening-reizen.
Dit kan vanaf de ingangsdatum van het abonnement, door "bestelling ophalen" bij de automaten van vele OV-bedrijven.
Bij een wijziging van een bestaand NS Flex abonnement naar een ander NS Flex abo hoeft op de kaart zelf niets meer te gebeuren.
N.B. Een NS Flex abo moet niet op dezelfde kaart gecombineerd worden met een ander abo, omdat de poortjes/paaltjes dan niet weten welk abo voor u het voordeligste is om te gebruiken.
Welkom bij de NS Community!
Als je al een persoonlijke ov-chipkaart hebt (zonder Flex) en een abonnement besteld hebt met ingangsdatum zondag, dan krijg je die nacht een mail dat je het op je kaart kunt zetten.
Heb je al Flex dan hoef je niets te doen (maar dan kan je volgens mij ook geen ingangsdatum in de toekomst kiezen).
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.