Als ik vanaf komende zaterdag 16 november met korting d.m.v. Dal Voordeel op saldo wil reizen- wanneer moet ik op zijn laatst Dal Voordeel aanvragen?
Ik heb begrepen dat je geen ingangsdatum kunt uitkiezen en het ingaat ná aanvraag. Ik heb reeds een NS-account en een persoonlijke chipkaart. Mijn vorige Dal Voordeel-abonnement heb ik enige tijd geleden opgezegd.
Kortom: hoeveel tijd verloopt er tussen online aanvragen van zo’n abonnement en er daadwerkelijk gebruik van kunnen maken?
Bladzijde 1 / 1
Wanneer je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt kun je een ingangsdatum kiezen t/m 14 dagen vooruit. Bij vandaag aanvragen kan de ingangsdatum dan vandaag al zijn of uiterlijk 26 november. Na aanvraag moet het abonnement wel opgehaald worden bij een automaat, dat kan vanaf de ingangsdatum en daar ontvang je mail over wanneer het klaarstaat. Als je vandaag als ingangsdatum kiest is het binnen een uur (vaak al eerder) op te halen bij een automaat. Kies je zaterdag de 16e dan is het abonnement zaterdag pas op te halen bij een automaat.
Dankjewel Momo:
Dit leest alsof je goed bent ingevoerd in de materie en daardoor een helder antwoord kunt geven. Ik mis deze info bij de FAQ omtrent abonnementen van NS.
Ach, samen met wat andere users loop ik hier al een tijdje mee en ben zodoende van wat dingen op de hoogte.
Anders kun je bepaalde dingen nog testen. Ik heb nu zelf geen geldige kaart op saldo meer (paar maanden geleden verlopen) maar als ik via de abonnement pagina doe alsof ik een nieuwe Dal Voordeel wil aanschaffen op een bestaande kaart dat zie ik dit.
Er wordt bovenaan al aangegeven dat je binnen een uur kunt reizen met je nieuwe abonnement of vanaf de ingangsdatum. En onderaan zie je welke ingangsdatum mogelijk is. Wat jij dan nog moet doen is je OV-chipkaart nummer invullen. Die moet je kaart dacht ik nog wel minstens 3 maanden geldig zijn, al ben ik niet zeker van de termijn, kan ook korter of langer zijn.
Het is helaas niet mogelijk om alle informatie over al onze diensten, producten enz op te nemen op onze website. Gelukkig kan je antwoorden op dergelijke vragen altijd vinden via onze community. Via Google wordt je al snel hierheen geleid waar je de antwoorden kan vinden die onze gewaarde leden zoals Momo in het verleden hebben gegeven en nog steeds geven.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.