Vrij regelmatig reis ik wekelijks ‘s ochtends vroeg van Roermond naar A’dam. Ik ben abonnementhouder (Dal Voordeel) & ik kan het gehele traject tegen daltarief afleggen aangezien mijn trein om 6:32 uur vertrekt vanuit Roermond. So far so good.
Momenteel vinden er echter werkzaamheden tussen Weert & Eindhoven plaats, waardoor reizigers gebruik moeten maken van alternatief vervoer, in dit geval de NS snelbus tussen Weert & Eindhoven. Het valt mij nu echter vrij toevallig op dat ik voor het traject Eindhoven - A’dam vol tarief betaal & dat begrijp ik niet zo goed wanneer ik naar de veelgestelde vragen over “van rit naar reis” kijk (of ik interpreteer hier iets niet goed). Ik ben nl. in de veronderstelling dat ik nu 2 tussentijdse overstappen maak met dezelfde vervoerder. De suggestie wordt op deze NS-website gewekt dat dit inderdaad kan tegen het initiële daltarief (1e incheck), maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Mijn reishistorie:
6:22 inchecken Roermond, 6:32 vertrek Roermond, 6:46 aankomst Weert, 6:47 uitchecken Weert, 6:49 inchecken Weert (snelbus), 7:35 uitchecken Eindhoven (snelbus), 7:37 inchecken Eindhoven, 7:48 vertrek Eindhoven, rond 9 aankomst A’dam.
Korting heb ik nu op de trajecten Roermond-Weert & Weert-Eindhoven (snelbus). Vanaf Eindhoven…spitstarief…onduidelijk waarom ik ineens geconfronteerd wordt met het spitstarief
Kort samengevat, waarom ben ik mijn korting kwijt op een traject waar ik al sinds jaar & dag korting heb, alleen niet wanneer er aan het spoor gewerkt wordt? Ik heb deze vraag ook al neergelegd bij de (superdrukke) klantenservice, zowel via chat als telefonisch, maar hier kreeg ik het idee dat ik niet echt serieus genomen werd. Een klacht indienen gaat echter schijnbaar via exact dezelfde kanalen, dus ik ben bang morgen weer een dagdeel te mogen opofferen aan de NS Klantenservice…