beantwoord

ingecheckt met daluur-tarief, maar door een (verplichte) tussentijdse overstap alsnog geconfronteerd met het spits-tarief


Reputatie 1

Vrij regelmatig reis ik wekelijks ‘s ochtends vroeg van Roermond naar A’dam. Ik ben abonnementhouder (Dal Voordeel) & ik kan het gehele traject tegen daltarief afleggen aangezien mijn trein om 6:32 uur vertrekt vanuit Roermond. So far so good.

 

Momenteel vinden er echter werkzaamheden tussen Weert & Eindhoven plaats, waardoor reizigers gebruik moeten maken van alternatief vervoer, in dit geval de NS snelbus tussen Weert & Eindhoven. Het valt mij nu echter vrij toevallig op dat ik voor het traject Eindhoven - A’dam vol tarief betaal & dat begrijp ik niet zo goed wanneer ik naar de veelgestelde vragen over “van rit naar reis” kijk (of ik interpreteer hier iets niet goed). Ik ben nl. in de veronderstelling dat ik nu 2 tussentijdse overstappen maak met dezelfde vervoerder. De suggestie wordt op deze NS-website gewekt dat dit inderdaad kan tegen het initiële daltarief (1e incheck), maar dat lijkt niet het geval te zijn.

 

Mijn reishistorie:

6:22 inchecken Roermond, 6:32 vertrek Roermond, 6:46 aankomst Weert, 6:47 uitchecken Weert, 6:49 inchecken Weert (snelbus), 7:35 uitchecken Eindhoven (snelbus), 7:37 inchecken Eindhoven, 7:48 vertrek Eindhoven, rond 9 aankomst A’dam.

Korting heb ik nu op de trajecten Roermond-Weert & Weert-Eindhoven (snelbus). Vanaf Eindhoven…spitstarief…onduidelijk waarom ik ineens geconfronteerd wordt met het spitstarief 

 

Kort samengevat, waarom ben ik mijn korting kwijt op een traject waar ik al sinds jaar & dag korting heb, alleen niet wanneer er aan het spoor gewerkt wordt? Ik heb deze vraag ook al neergelegd bij de (superdrukke) klantenservice, zowel via chat als telefonisch, maar hier kreeg ik het idee dat ik niet echt serieus genomen werd. Een klacht indienen gaat echter schijnbaar via exact dezelfde kanalen, dus ik ben bang morgen weer een dagdeel te mogen opofferen aan de NS Klantenservice…

 

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 15 March 2023, 18:20

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7

Juist ja. Zo begin ik de tailgaters wel te begrijpen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben even op onderzoek uitgegaan met de informatie die we hier hebben en ik kan op dit moment er niet achter komen waar dit fout gaat. Dit hoort niet te gebeuren. Mijn (voorlopige) theorie sluit aan bij die van mrfreeze in dat er een afwijking in de tijden van de scanners zit. Dat zeggende, ik kijk graag even verder terwijl ik ook de extra kosten voor je vergoed Cerberus. Zou je mij een privé bericht willen sturen? Dan kan ik daar met je verder kijken. Een update zal ook in dit topic volgen als alles opgelost is.

Is hier eigenlijk nog iets uitgekomen?

Ik zie dat Daniël hier nog mee bezig is. Hij zal waarschijnlijk snel met een update komen.

Reputatie 6

Ik ben even op onderzoek uitgegaan met de informatie die we hier hebben en ik kan op dit moment er niet achter komen waar dit fout gaat. Dit hoort niet te gebeuren. Mijn (voorlopige) theorie sluit aan bij die van mrfreeze in dat er een afwijking in de tijden van de scanners zit. Dat zeggende, ik kijk graag even verder terwijl ik ook de extra kosten voor je vergoed Cerberus. Zou je mij een privé bericht willen sturen? Dan kan ik daar met je verder kijken. Een update zal ook in dit topic volgen als alles opgelost is.

Is hier eigenlijk nog iets uitgekomen?

Ja! Ik heb in privé berichten de situatie van Cerberus nu opgelost, dat is nu klaar.

De exacte reden hoe dit heeft kunnen gebeuren? Ik moet het verwerken als een vaag eenmalig incident. Het is niet een issue van tijd zoals de eerste gok was, de tijden waren goed geregistreerd dus het is niet dat de check in “voor” de check uit was. Hoe vaak ik de data ook nakijk, er is geen duidelijke reden hoe dit heeft kunnen gebeuren. Het enige wat ik me in zou kunnen denken is dat het systeem op een of andere manier de tijd van de eerste check uit heeft gecontroleerd voor de overstap (06:47) en dan valt het natuurlijk wel buiten een overstap. Het rare is, dit kom ik dan niet tegen in andere, soortgelijke cases. 

Ik hou een oogje open voor soortgelijke cases, maar ook na interne navraag lijkt dit echt een eenmalig incident te zijn.

Reputatie 1

Zoals Daniël inmiddels al aangegeven heeft, is alles inmiddels netjes in orde gemaakt. Ik zal in de toekomst wel alert blijven i.g.v. soorgelijke situaties.

 

Reageer