Hallo, ik heb een zakelijke kaart via Reisbalans, en een persoonlijke kaart. Af en toe gebeurt het dat ik met één incheck (of uitcheck), en met de ander uitcheck, terwijl het om zakelijke (woonwerk) reizen gaat.
Dan betaal ik aan beide kanten instaptarief-boete - 20 euro. Ik heb in het verleden al eens iemand bij de NS klantenservice gesproken die zelf meteen aan beide kanten het kon aanpassen zodat de reizen correct stonden.
Ik heb ook gezien dat ik online de correctie kan doen. Dit is mij gelukt met mijn persoonlijke kaart, maar met mijn zakelijke kaart zit ik inmiddels aan 3 restituties, en mag ik online geen extra restitutie doen. Ik hoopte dan weer telefonisch hulp te kunnen krijgen, maar de consumenten-kant van NS klantenservice stuurt me door naar NS business, en NS business zegt dat ze niets kunnen met kaarten die door een andere aanbieder (in dit geval Reisbalans) worden aangeboden - ze kunnen dat niet inzien of aanpassen. Reisbalans geeft aan dat alleen resitutie via uitcheckgemist mogelijk is, en als je aan de limiet van 3 zit, dan heb je pech.
Ik snap dat er een limiet is vanwege mogelijke fraude, maar in mijn geval heb ik aantoonbaar zowel in als uitgecheckt, alleen met verschillende kaarten. Ik hoop dat er, net als eerder in het jaar, alsnog iemand is binnen de klantenservice van de NS die mij hierbij zou kunnen helpen. Ik let erg op met welke kaart ik in of uitcheck, maar blijkbaar maak ik toch af en toe bovenstaande fout.
Alvast dank voor een reactie!