beantwoord

Ingecheckt met persoonlijke kaart/pas, uitgecheckt met zakelijke kaart

  • 25 July 2023
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Hallo, ik heb een zakelijke kaart via Reisbalans, en een persoonlijke kaart. Af en toe gebeurt het dat ik met één incheck (of uitcheck), en met de ander uitcheck, terwijl het om zakelijke (woonwerk) reizen gaat.

Dan betaal ik aan beide kanten instaptarief-boete - 20 euro. Ik heb in het verleden al eens iemand bij de NS klantenservice gesproken die zelf meteen aan beide kanten het kon aanpassen zodat de reizen correct stonden.

Ik heb ook gezien dat ik online de correctie kan doen. Dit is mij gelukt met mijn persoonlijke kaart, maar met mijn zakelijke kaart zit ik inmiddels aan 3 restituties, en mag ik online geen extra restitutie doen. Ik hoopte dan weer telefonisch hulp te kunnen krijgen, maar de consumenten-kant van NS klantenservice stuurt me door naar NS business, en NS business zegt dat ze niets kunnen met kaarten die door een andere aanbieder (in dit geval Reisbalans) worden aangeboden - ze kunnen dat niet inzien of aanpassen. Reisbalans geeft aan dat alleen resitutie via uitcheckgemist mogelijk is, en als je aan de limiet van 3 zit, dan heb je pech.

Ik snap dat er een limiet is vanwege mogelijke fraude, maar in mijn geval heb ik aantoonbaar zowel in als uitgecheckt, alleen met verschillende kaarten. Ik hoop dat er, net als eerder in het jaar, alsnog iemand is binnen de klantenservice van de NS die mij hierbij zou kunnen helpen. Ik let erg op met welke kaart ik in of uitcheck, maar blijkbaar maak ik toch af en toe bovenstaande fout. 

 

Alvast dank voor een reactie!

icon

Beste antwoord door Rory NS 25 July 2023, 11:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als in de voorwaarden van Reisbalans en Uitcheck Gemist  is opgenomen dat er een maximum is van 3 gemiste uitchecks dan houdt het een beetje op. 

Ik zou op dagen van woon-werkverkeer de persoonlijke kaart thuis laten. Dan kan het niet meer misgaan. 

Dank. Wat mij verbaast is dat in begin vh jaar de NS klantenservice mij wél kon helpen om de reizen te corrigeren, zonder tussenkomst van Reisbalans. Deze correctie telde ook niet mee met de online correcties.  

Reputatie 7
Badge +3

Dat is inderdaad vreemd. Blijkbaar een wijziging in het beleid.

Hallo DanielW en welkom in de NS Community!

Inderdaad heb je recht op 3 correcties per kalenderjaar. Het is dan ook je eigen verantwoordelijkheid om met de juiste OV-chipkaart in te checken. iMark geeft hierboven een goed advies, het is raadzaam om alleen de kaart mee te nemen die je op die dag gebruikt. Ik wil best eens meekijken of ik op basis van coulance nog iets voor je kan betekenen. In dat geval ontvang ik graag een privébericht met je NAW-gegevens, geboortedatum en e-mailadres. Wel wil ik jou (en andere meelezers) op het hart drukken om in het vervolg zelf goed te letten op het juist in- en uitchecken.

Dank - ik heb je een privébericht gestuurd!

Reageer