beantwoord

Instappen met Dal Voordeelkaart vóór 16.00 uur en reizen tijdens spitsuur kan dat?

  • 26 January 2015
  • 7 reacties
  • 3401 Bekeken

Als ik vóór 16.30 uur instapt en ik reis met mijn Dal voordeel kaart tijdens de spitsuren krijg ik dan korting of moet ik volle tarif betalen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 January 2015, 15:54

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Het tijdstip van inchecken is bepalend. Inchecken in de daluren betekent dus reizen met korting, ook al eindigt uw reis in de spits. Overigens spreekt u van 16:30, maar de grens ligt op 16:00. Met de marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger betekent dit dus dat u moet inchecken voor 16:05.
Ondanks alle pogingen kon deze duidelijkheid tot dusver niet doo de NS worden gegeven.
Uw antwoord is duidelijk. Bedankt voor de genomen moeite.
Niet tussendoor uittchecken en inchecken. Kan zeer nadelig uitvallen.
Beste m.j.v.gruijthuijsen,

Ik zie dat het juiste antwoord is gegeven. Uit je reactie maak ik ook op dat je eerder contact hebt gehad met een NS medewerker, waar konden ze jou niet helpen met deze vraag?
Reputatie 2

Wanneer ik met een keuzedag in 2021 incheck om 15.40 (daluren) en de reis eindigt  in de spitsuur tegen 18.00 betaal ik dan toch een tarief en hoe werkt de 40% korting ?

Badge +3

Wanneer ik met een keuzedag in 2021 incheck om 15.40 (daluren) en de reis eindigt  in de spitsuur tegen 18.00 betaal ik dan toch een tarief en hoe werkt de 40% korting ?

Met een keuzedag kunt u gewoon inchecken in de daluren en de spits in reizen, het moment van inchecken telt.

Hetzelfde bij reizen met 40% korting, die krijgt u bij een incheck buiten de spits.

Alleen bij overstappen in de spits naar een andere vervoerder betaalt u voor dat deel van de reis voltarief.

Een keuzedag (papieren) kaartje zal dan de melding geven “niet mogelijk”. Bij gebruik van een ov-chipkaart wordt de keuzedag genegeerd en reist u (voltarief) op saldo bij de vervoerder waarop u in de spits overgestapt bent.

Reputatie 2

Duidelijk, dank u wel voor het bericht.

Reageer