beantwoord

Instappen onderweg Traject Vrij abonnement

  • 11 August 2022
  • 4 reacties
  • 619 Bekeken

Ik heb een vraagje over het Traject Vrij abonnement. Ik zal voor mijn werk naar Leiden Lammenschans moeten reizen. Echter zal ik de ene keer op de fiets gaan naar station Heemstede-Aerdenhout en bij slecht weer met de bus naar station Haarlem en daar opstappen.

Kan ik een Traject Vrij abonnement nemen van Haarlem naar Leiden Lammenschans en dan af en toe instappen op Heemstede-Aerdenhout? Dit ligt namelijk op dat traject. Of moet ik dan echt in Haarlem instappen?

En mocht dit niet kunnen en ik neem een abonnement van Heemstede-Aerdenhout naar Leiden Lammenschans, hoe doe ik dat dan met een opstap in Haarlem? Los kaartje kopen van Haarlem naar Heemstede-Aerdenhout en dan daar kort uitstappen en inchecken met m'n abonnement? Dat lijkt me ook niet ideaal toch?

 

Hoe zou dit handig werken? 

icon

Beste antwoord door Momo 11 August 2022, 14:36

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Ja, met Traject Vrij mag u ook zonder meerkosten reizen van en naar tussengelegen stations. (Bij trajecten met verschillende routemogelijkheden geldt een ingewikkelder regeling, maar daar is hier geen sprake van.) Kortom, met Traject Vrij van Haarlem naar Leiden Lammenschans is reizen van en naar Heemstede-Aerdenhout inbegrepen in de prijs van het abonnement.

Zou u Traject Vrij nemen van Heemstede-Aerdenhout naar Leiden Lammenschans en toch in Haarlem willen opstappen, dan checkt u gewoon in Haarlem in en in Leiden Lammenschans uit. U hoeft dan alleen te betalen voor het deel van Haarlem naar Heemstede-Aerdenhout; alleen dit stuk zal worden gefactureerd. Onderweg in- en uitchecken is dus niet nodig.

Reputatie 6
Badge +1

Je kunt zonder problemen op alle tussenliggende stations in- en uitstappen. 

Wanneer je een keer buiten het traject van je abonnement reist, krijg je hier achteraf een factuur voor en worden de kosten automatisch geïncasseerd. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij een Traject Vrij kun je op ieder station wat op de route ligt instappen of uitstappen zonder extra kosten. Dus bij een Lammenschans - Haarlem kan dat bij Heemstede-Aerdenhout. Zou je een Traject Vrij Lammenschans - Heemstede-Aerdenhout nemen en een keer op Haarlem instappen check je gewoon in met je OV-chipkaart, dan wordt het stukje Haarlem - Heemstede-Aerdenhout berekend  als reizen buiten je traject en komt dan op de maandelijkse factuur te staan.

Super fijn, duidelijk en snel! Bedankt! 

Reageer