Sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan afgelopen zondag 15 December rijdt de Intercity Direct op het traject Amersfoort--Hilversum.
Mijn vraag is als ik met een NS Flex dal vrij 1e klas abonnement toeslag koop voor de IC Direct of dat automatisch geldt voor 1e klas of voor 2e klas.
Het staat niet echt duidelijk uitgelegd op de site vind ik.
Bladzijde 1 / 1
Verwart u het niet met de ICBerlijn? Daarvoor is geen toeslag nodig. De ICDirect rijdt vanaf Amsterdam via Schiphol naar Rotterdam en. verder. Toeslag is alleen tussen Rotterdam en Schiphol vv. Met een internationaal kaartje is die toeslag er niet.
Deze toeslag geldt zowel voor de eerste als de tweede klas en is hetzelfde. De toeslag is in de daluren wel lager dan in de spits.
Verwart u het niet met de ICBerlijn? Daarvoor is geen toeslag nodig. De ICDirect rijdt vanaf Amsterdam via Schiphol naar Rotterdam en. verder. Toeslag is alleen tussen Rotterdam en Schiphol vv.
Deze toeslag geldt zowel voor de eerste als de tweede klas en is hetzelfde. De toeslag is in de daluren wel lager dan in de spits.
Dank voor uw antwoord,maar denk niet dat ik me vergis met de ICE.
De normale intercity Amersfoort--Schiphol is vervangen door de Intercity Direct.Deze rijdt nu door naar Breda meen ik.Op station Hilversum zijn daarvoor op de betreffende perrons toeslagzuilen geplaatst.
Verwart u het niet met de ICBerlijn? Daarvoor is geen toeslag nodig. De ICDirect rijdt vanaf Amsterdam via Schiphol naar Rotterdam en. verder. Toeslag is alleen tussen Rotterdam en Schiphol vv.
Dank voor uw antwoord,maar denk niet dat ik me vergis met de ICE.
De normale intercity Amersfoort--Schiphol is vervangen door de Intercity Direct.Deze rijdt nu door naar Breda meen ik.Op station Hilversum zijn daarvoor op de betreffende perrons toeslagzuilen geplaatst.
U vergist zich wel want de ICE is een heel andere trein dan de Intercity Direct. De ICE is een duitse trein. zie afbeelding hieronder En wat uw vraag betreft zoals Thom al zei: Er is alleen toeslag verschuldigd op het HSL-deel tussen Schiphol en Rotterdam.
TS vergist zich niet.
Wat Thom zei over de toeslag klopt overigens nogsteeds :)
De ICDirect rijdt vanaf Amsterdam via Schiphol naar Rotterdam en. verder.
En verder (vanaf Amsterdam (Zuid)) naar Lelystad of (via Hilversum) naar Amersfoort sinds afgelopen zondag inderdaad. TS vergist zich dus helemaal niet. @Henkpeetersen je zou er goed aan doen zo'n statement te controleren voor je het plaatst als een vergelijkbaar antwoord al in twifel wordt getrokken
En verder (vanaf Amsterdam (Zuid)) naar Lelystad of (via Hilversum) naar Amersfoort inderdaad. TS vergist zich dus helemaal niet.
Ik doelde op deze opmerking. Dank voor uw antwoord,maar denk niet dat ik me vergis met de ICE.
Dan is de toeslag dus voor een groter traject verplicht, nou dat was even nieuw voor me. De nieuwe verbinding was me bekend maar dit niet. Zo leer je nog wat op je oude dag. Het verbaas ze ten zeerste als het zo is..
Het lijkt me dezelfde functie hebben Nals de toeslagpaal in Breda. Als je het traject Rotterdam-Schiphol werkelijk rijdt, dan kun je de toeslag er op zetten en ga je tot Rotterdam dan hoeft het niet. Zolang u niet verder reist dan Schiphol. dan hoeft u geen toeslag te betalen bij de paal en gaat u naar Rotterdam, dan moet het wel.
Oeps, het staat hieronder ook vermeld, hadden we kunnen weten.
Dan is de toeslag dus voor een groter traject verplicht, nou dat was even nieuw voor me. De nieuwe verbinding was me bekend maar dit niet. Zo leer je nog wat op je oude dag. Het verbaas ze ten zeerste als het zo is..
Nee Thom toeslag is en blijft alleen tussen Schiphol en Rotterdam voor de IC Direct. Ik denk overigens dat door plaatsing van die paaltjes wel een groep mensen onterecht deze toeslag gaat laden. Maar hoe je dat anders moet oplossen weet ik ook niet.
En verder (vanaf Amsterdam (Zuid)) naar Lelystad of (via Hilversum) naar Amersfoort inderdaad. TS vergist zich dus helemaal niet.
Ik doelde op deze opmerking. Dank voor uw antwoord,maar denk niet dat ik me vergis met de ICE.
TS gaf juist aan NIET inde war te zijn met de ICE. Die heeft er verder niks mee te maken en haalde @Thom er alleen bij.
Het hele traject heet de trein intercity direct (of eurocity direct) maar de toeslag geldt alleen tussen Schiphol en Rotterdam. Dat was overigens afgelopen jaren niet anders. Op Amsterdam Centraal heette hij ook al Intercity Direct en ook toen betaalde je pas vanaf Schiphol toeslag. En ook toen stonden er overigens ook op Amsterdam Centraal al toeslagzuilen. Inderdaad is wanneer je die gebruikt wel een beetje opletten.
TS gaf juist aan NIET inde war te zijn met de ICE. Die heeft er verder niks mee te maken en haalde @Thom er alleen bij.
Sorry je hebt gelijk.
Het hele traject heet de trein intercity direct (of eurocity direct) maar de toeslag geldt alleen tussen Schiphol en Rotterdam. Dat was overigens afgelopen jaren niet anders. Op Amsterdam Centraal heette hij ook al Intercity Direct en ook toen betaalde je pas vanaf Schiphol toeslag. En ook toen stonden er overigens ook op Amsterdam Centraal al toeslagzuilen. Inderdaad is wanneer je die gebruikt wel een beetje opletten.
De toeslag laden op je vertrekstation is natuurlijk handig, maar als dat in de spits is kun je dat misschien in de daluren even doen op bijv. Amsterdam Zuid tijdens de stop van 2 minuten. Voor de andere kant op, tijdens de 4 minuten stop in Rotterdam.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.