Skip to main content
Antwoord

Internationaal reizen met korting?

• February 17, 2025
  • 8 reacties
  • 329 Bekeken

Beste NS!

Ik had ff een vraagie, ik reis op 20 juli van Parijs-Charles de Gaulle naar Caen toe, is mijn NS studentenpas dan ook van kracht? Ik zag namelijk wel iets van 40% korting en ik meende dat dat gold in het weekend maar dan ook internationaal?

Groet,

HA DIE LEO

Beste antwoord door rvdborgt

In Frankrijk (en andere buitenlanden) heb je niks aan een OV-studentenkaart die alleen in Nederland geldt. Je kunt er alleen korting mee krijgen op het Nederlandse deel van een internationale reis.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • February 17, 2025

Nee je OV-studentenpas is alleen geldig in Nederland.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • Antwoord
  • February 17, 2025

In Frankrijk (en andere buitenlanden) heb je niks aan een OV-studentenkaart die alleen in Nederland geldt. Je kunt er alleen korting mee krijgen op het Nederlandse deel van een internationale reis.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • February 17, 2025

@leo LEOO HEY LEEEOOOO waar heeft u die informatie vandaan? 

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • February 17, 2025

De Belgen en Fransen hebben wel voordelige tarieven voor jongeren t/m 26 jaar.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • February 17, 2025

Dit wordt automatisch berekend als u boekt.

U moet naar Paris Saint-Lazare reizen. Dit doet u met de metro (www.wegwijsnaarparijs.nl staat uitgelegd hoe het systeem werkt). Om te navigeren in Paris kunt u Google Maps gebruiken. 

Vanaf Saint-Lazare rijden diverse (rechtstreekse) TER treinen naar Caen. Op www.b-europe.com/NL/Treinen/TER en https://www.sncf-connect.com/nl-nl/ter staat in het Nederlands de belangrijkste informatie. Ook kunt u daar uw treintickets kopen (kijk welke aanbieder goedkoopste is)

Probeer (indien mogelijk) niet in de spits te reizen, dan is het zeer druk.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • February 18, 2025

Kaarten voor Frankrijk koop je het beste bij SNCF-Connect. Tussen Parijs en Caen rijden Nomad treinen met verplichte plaatsreservering. Voor de eerste rit in de metro moet je een Navigo erbij kopen. Die 2 euro komt bovenop de ritprijs van 2.50 euro.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • February 18, 2025

Voor de eerste rit in de metro moet je een Navigo erbij kopen. Die 2 euro komt bovenop de ritprijs van 2.50 euro.

Je kunt ook tickets kopen direct op je telefoon als die NFC heeft.

De SNCF-website is niet per se het beste als je een reis vanuit/naar Nederland maakt.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • February 18, 2025

En hebben die ook studentenOV?