beantwoord

Introductie samenreiscode, waarom zo omslachtig?

  • 21 February 2024
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

De introductie samenreiscode van NS vind ik nogal omslachtig om iemand met korting mee te nemen.

 

Ik kwam onlangs op site Reizigersvereniging Rover, een supergoed idee van Rob tegen.

 

Rob: Nu kun je redelijk snel met je ov-chipkaart meereizen door bij de automaat voor samenreiskorting te kiezen en je kaart te scannen. Maar...... laat dan voortaan de NS-abonnementhouder ook de kaart even snel langs deze lezer halen ..... en nu zijn beide kaarten aan elkaar gekoppeld. De conducteur moet nu op de NS- kaart kunnen zien, waar deze aan gekoppeld is.

Deze regeling van de NS lijkt mij meer een verkapte tariefverhoging door het gebruik van samenreiskorting te ontmoedigen.

icon

Beste antwoord door MoDe 21 February 2024, 14:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dit idee is hier ook al meerdere keren geopperd. Net als met veel anderen goede ideeën doet NS hier vooralsnog niets mee.

Reputatie 7
Badge +3

Een flex abonnementhouder heeft niets te zoeken bij een automaat. En stel dat het wel zou kunnen: Hoe weet de automaat dat je een abonnement en geen basiss hebt? Een flex abonnement staat niet op de kaart zelf.

Binnenkort kunnen reizigers op saldo niet meer bij de automaat terecht voor samenreiskorting, het zal dan met iets technisch te maken.

Reageer