Skip to main content
beantwoord

is de korting er wel af?

• May 1, 2025
  • 7 reacties
  • 108 Bekeken

Ik heb het weekend vrij abonnement genomen met 2 maanden korting. In de eerste bijlage zie je ook dat dit zo verwerkt is, alleen zie ik het niet echt terug in het factuur?  Kan het kloppen dat de korting er niet vanaf is gegaan?

Beste antwoord door Sascha NS

Goedemorgen Danasatter. Welkom bij de NS Community.

Vermoedelijk zal de komende factuur de juiste informatie tonen, óf je krijgt een tussentijdse factuur binnenkort.
Zoals MoDe aangeeft kan je ook contact zoeken met de klantenservice via telefoon, X, Facebook of chat. Dan zoeken mijn collega's aldaar het direct voor je uit.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Ik snap hier in ieder geval helemaal niets van. Ik zie allerlei verrekeningen. Had u al een abonnement lopen? Van het oude abonnement krijgt u ook een rekening misschien kan u die ook plaatsen. Die berekende actiekortingen met +3,00 euro en later weer -0,30 euro komt bij mij wel heel vreemd over.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 1, 2025

Je kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice via telefoon, X, Facebook of chat.

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 1, 2025

Goedemorgen Danasatter. Welkom bij de NS Community.

Vermoedelijk zal de komende factuur de juiste informatie tonen, óf je krijgt een tussentijdse factuur binnenkort.
Zoals MoDe aangeeft kan je ook contact zoeken met de klantenservice via telefoon, X, Facebook of chat. Dan zoeken mijn collega's aldaar het direct voor je uit.

Forum|alt.badge.img+1

Ik heb zelf ook dit abonnement genomen onlangs en kreeg een factuur waar dit op stond. Ik ben inmiddels door de aanwezigheid hier wel gewend aan vreemde kreten door NS maar vind deze toch ook wel weer zeer bijzonder. Zo hou je de klantenservice wel aan het werk in ieder geval.

Ik heb zelf niet gebeld maar ik kan mij heel goed voorstellen dat sommige mensen dat wel doen.

Pagina 1:

En pagina 2:

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • May 1, 2025

De 30 cent actiekorting is, in tegenstelling tot de andere regels, tot en met 30 april in plaats van 30 mei. Voor die ene dag klopt het, want 9,24 : 31 ≈ 0,30. Ik zou even afwachten of er nog een andere factuur volgt waarop de korting voor mei wel verrekend is, en anders inderdaad even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice als dat niet gebeurt.

(De overige verrekeningen zullen zijn omdat is overgestapt van Dal Voordeel met actiekorting naar dit abonnement. Dal Voordeel kost normaal 5,95 euro en met actiekorting 2,95 euro. Het lijkt erop dat dat bedrag al was betaald, want er wordt 2,30 + 3,65 − 3,00 = 5,95 − 3,00 = 2,95 euro in mindering gebracht op de kosten voor Weekend Vrij.)

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • May 1, 2025

Bedankt voor het voorbeeld Henkpeetersen. Deze kenden we hier aan onze kant nog niet. Het wordt opgepakt. Hopelijk blijft de hoeveelheid mensen die een soortgelijke factuur krijgen beperkt. Dat zou inderdaad veel belletjes kunnen schelen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 1, 2025

Er is op de Flex factuurdatum gewiseld van Flex Dal Voordeel naar Weekend Vrij. Dat blijkt uit de restitutie van €2,30 + € 3.65

De actiekorting voor Weekend Vrij zou 25% dus € 9,24 moeten zijn (staat ook in de mail)

Die € 3,00 klopt dus niet want de korting loopt 2 maanden vanaf 30 april, maar ik meen dat ​@mrfreeze ook de korting misliep, ondanks wat de mai zei (misschien toch geen nieuwe Flex klant)❓