is er met spoed een NSflex basis + OV-chip te halen?

  • 6 April 2022
  • 2 reacties
  • 407 Bekeken

Privéomstandigheden zorgen ervoor dat ik geen auto mag rijden en a.s  zondag moet reizen met bus en trein. Mijn vorige kaart is gestolen en was combinatie, maar kan niet hersteld worden lees ik.

Hoe nu te werk te gaan?

Wat zijn de dan de kosten voor NSflex basis + OV-chip met bussen/

 


2 reacties

Via onze webshop kan je NS Flex Basis + nieuwe OV-chipkaart bestellen. Kosten: € 10,00. De ingangsdatum is echter over minimaal 7 dagen. Aankomende zondag is wat dat betreft niet haalbaar ben ik bang.

Uiteraard is het ook mogelijk om op het station een treinkaartje te kopen in de automaat of een online ticket te kopen via onze website. Ook in de bussen kan je in de meeste gevallen bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen (check hiervoor bijvoorbeeld even de website van de betreffende busmaatschappij).

Reputatie 7
Badge +3

Met Flex Basis heb je geen kortings/vrij reizen abonnement voor de trein en reis je vol tarief. Datzelfde vol tarief betaal je als je een e-ticket koopt voor de trein. Voor de bus is reizen met e-tickets of los kaartje in de bus kopen vaak wel iets duurder dan met OV-chipkaart. Als je ook na zondag ook nog vaker gaat reizen met het OV maar geen gebruik gaat maken van een NS abonnement kun je ook een anonieme OV-chipkaart kopen voor €7,50, die kun je dan wel nu zondag al gebruiken. Als je alleen zondag wilt reizen zullen de aanschafkosten van een anonieme OV-chipkaart hoger zijn dan het bedrag wat je bespaart op de buskaartjes.

Wil of moet je ook na zondag vaker met trein en bus reizen en wil je daarvoot NS Flex gebruiken, er loopt momenteel een actie dat Flex Dal Voordeel €2,50 per maand kost voor de eerste 3 maanden en je een OV-chipkaart er zonder extra kosten bij kan bestellen. Dan betaal je niet de hierboven aangegeven kosten van €10, maar dus €2,50 per maand en dat kun je na de eerste maand wijzigen naar Flex Basis waarbij je geen abonnementskosten hebt. Maar ook dan is de ingangsdatum minimaal 7 dagen na aanvraag en dus niet komende zondag al te gebruiken. 

Voor een reis komende zondag zul je dus of losse kaartjes (e-tickets) moeten kopen of een anonieme OV-chipkaart a €7,50.

Reageer