beantwoord

Is er ook een servicedesk die ik kan bellen?

  • 2 May 2023
  • 6 reacties
  • 150 Bekeken

Ik heb abonnement besteld en opgehaald bij de automaat, maar dit wordt niet herkend. Dus ik reis nog steeds vol tarief. Wie kan di verhelpen, want op de website staat nergens een telefoon nummer.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 2 May 2023, 13:39

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik ben bang van niet. U zult hiervoor de klantenservice moeten benaderen. 

Reputatie 7
Badge +4

030 7515155

Okee, de Klantenservice benaderen. Was ook mijn idee. Ms stomme vraag: maar hoe doe je dat? Via de Klantenservicelink op de website was het beste wat ik kon deze vraag in deze rubriek plaatsen. En krijg ik nu reacties van andere reizigers of van NS-personeel?

Reputatie 7
Badge +3

Hoi chris32,

Op deze community helpen reizigers elkaar. Wij zijn dus geen NS-personeel. Op deze pagina vind je alle contactopties van de klanteNService: https://www.ns.nl/klantenservice/contact

En ja, daar wordt deze community als eerste genoemd, maar dit is dus niet “echt” een klanteNService-kanaal. Maar NS is al lang blij als vragen eerst hier worden gesteld, want veel vragen worden hier door reizigers beantwoord en dat kost NS helemaal niks 😉 Maar wij kunnen uiteraard niet bij klantgegevens, dus voor specifieke vragen over je abonnement/factuur/account etc. zul je toch bij NS zelf moeten zijn.

We kunnen natuurlijk wel meedenken. Welk abonnement heb je besteld? Stond deze ook inderdaad klaar bij de automaat? Wat bedoel je met “dit wordt niet herkend"? Hoe weet je/waarom denk je nog steeds tegen vol tarief te reizen?

Voor de volledigheid: Bij alle Flex-abonnementen krijg je bij inchecken alleen maar “Reizen op rekening” te zien. Je kunt dus niet zien welk abonnement je hebt en of je met korting reist, dat is alleen in Mijn NS zichtbaar.

Beste mrfreeze, dank voor je uitgebreide toelichting. Ik zag op MijnNS bij mijn kaart niet het Flex abonnement staan. Maar als ik nu inlog staat ie er wel. Wrs zat er dan een vertraging in, ondanks dat in de mail stond dat ie direct beschikbaar was en ik deze kon ophalen. Bij het ophalen in de automaat op maandag was ie ook niet zichtbaar, maar stond er alleen ‘reizen op rekening’. 

Maar probleem lijkt nu dus opgelost!

Badge +3

NS Flex staat op een kaart als ‘product’ Reizen op Rekening NS, twee keer zelfs (voor trein en bus/tram/metro).

Zodra je dit opgehaald hebt bij een automaat verschijnt het even later ook in Mijn NS (mét je abonnement erbij). Bij wisselen van je abonnement hoef je niet meer langs een automaat, want wat op je kaart staat (Reizen op Rekening dus) verandert niet.

Reageer