Ik zou graag meteen zien hoeveel ik aan een reis besteed.
Mvg,
Casper
Ik zou graag meteen zien hoeveel ik aan een reis besteed.
Mvg,
Casper
Met een Flex abonnement kun je via de NS klantenservice het BTM gedeelte uit laten zetten en dan reis je in de bus, tram en metro op saldo. Treinreizen zijn met een Flex abonnement altijd op rekening en is het niet mogelijk op saldo te reizen.
Met een flex abonnement is het niet mogelijk om met de trein op saldo te reizen. Voor bus-tram-metro kan dit wel als je dit door de klantenservice laat uitzetten. Je moet dan wel saldo laden bij een niet-NSautomaat.
Wil je ook een abonnement om met de trein op saldo te kunnen reizen, dan kan dat alleen met Dal voordeel op saldo. Je kunt jouw huidige abonnementom zetten naar dal voordeel op saldo als je flex opgezegd hebt en van jouw kaart gehaald hebt. Je kunt ook dal voordeel op saldo op een nieuwe kaart aanvragen en naast jouw flexkaart gebruiken.
Lekker simpel toch allemaal?
Voor
Als je reist op rekening (NS Flex of een Business Card, of Flex product van een andere partij) weet een in/uitcheck apparaat natuurlijk helemaal niet wat een reis je zou kosten!
Want eventueel saldo (dat staat op je kaart zelf) wordt niet aangesproken.
Je bent dus op A ingecheckt en op B weer uit… Die kosten zie je dus (later) terug in je Reishistorie of op je maandelijkse factuur.
Wil je dat niet (achteraf betalen) dan zeg NS Flex op via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen (als ze daar geen storing hebben)
Och ja.. https://twitter.com/NS_online/status/1615505436005769218
Op dit moment vindt er onderhoud plaats. Deze duurt tot circa 5 uur in de ochtend. ^GV
Maar het werkt alweer weer.. oh nee toch niet.. Klik 20 keer op https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html en dan komt het goed
Wij zien u graag op een ander moment terug. Excuses voor het ongemak.
Maar wat nou NS Webshop? Ik wil niets kopen… integendeel (en volgens Van Dale):
Dus…
Je kan met een flex-abonnement in de app en op de website van NS zie wat je huidige kosten zijn. Volgens mij staan de reizen uiteindelijk gespecificeerd op de factuur.
Je kan met een flex-abonnement in de app en op de website van NS zie wat je huidige kosten zijn. Volgens mij staan de reizen uiteindelijk gespecificeerd op de factuur.
Dat klopt. Maar het fijnst is het op het niet steeds op te hoeven zoeken maar gelijk op een poortje of paal te zien bij uitchecken. Maar dat kan helaas niet bij Flex. Ik begrijp ook eerlijk gezegd nog altijd niet waarom (bijna) alle abonnementen verflext moesten worden (dat blijkbaar als ideaal wordt beschouwd) en de saldoversie ervan niet meer aan te schaffen is. Op saldo reizen is toch helemaal prima en handig - veel simpeler zonder facturen om te checken en wisselende maandbedragen die achteraf worden geïnd. Direct afrekenen, boter de vis, blijft het fijnst.
Ook voor het declareren van reiskosten is reizen op saldo veel handiger.
Ik kan gelukkig mijn dalvrij op saldo nog steeds verlengen en zolang dat mogelijk blijft ga ik niet naar flex. Een nieuw dalvrij op saldo is er niet meer en ik blijf dat zonde vinden.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.