In verband met een paar dagen A'dam hebben we - beide houder van een dalurenabonnement - tijdig NS Prijstijdkaartjes aangeschaft aangezien de korting (60%) voor deze kaarten een stuk interessanter is dan onze standaardkorting (40%). So far so good. Helaas blijkt nu - door omstandigheden - dat onze eindhalte zondag niet de eindhalte is die we oorspronkelijk in gedachten hadden, maar een halte verder. We hebben nu dus vooralsnog geen geldig kaartje voor dat laatste stukje & dat moeten we nog aanschaffen. Ik weet alleen niet hoe. Voor zover ik het nu begrijp zijn er 2 opties & dat zijn 1. koop een kaartje vooraf tegen het volle tarief of 2. Stap uit op de eindhalte van het prijstijdkaartje & check hier vervolgens in met de OV-kaart, waarna je met 40% verder reist.
Probleem van optie 1. is dat je geen gebruik kan maken van je abonnement & het probleem bij optie 2 is gebrek aan tijd aangezien deze oefening je waarschijnlijk 30 minuten vertraging gaat opleveren omdat je onvoldoende tijd hebt om alles uit te voeren binnen de beperkte tijd dat de trein stil staat bij deze halte. Weten jullie of er nog meer opties zijn, waar ik nu nog niet aan gedacht heb?