Goedemiddag CvdS, en welkom op de NS Community.
Met een zakelijke kaart is het inderdaad niet mogelijk om een jaarabonnement voor de fietsenstalling op de kaart te zetten. Wel kun je gebruikmaken van Stallen op Rekening, maar dit dient aagezet te worden door de contactpersoon binnen jouw bedrijf. Jij als kaarthouder kunt dit niet in orde maken.
Als je dus gebruik wil maken van een jaarabonnement voor de fietsenstalling dien je dit op een persoonlijke kaart te zetten.
Goedemiddag CvdS, en welkom op de NS Community.
Met een zakelijke kaart is het inderdaad niet mogelijk om een jaarabonnement voor de fietsenstalling op de kaart te zetten. Wel kun je gebruikmaken van Stallen op Rekening, maar dit dient aagezet te worden door de contactpersoon binnen jouw bedrijf. Jij als kaarthouder kunt dit niet in orde maken.
Als je dus gebruik wil maken van een jaarabonnement voor de fietsenstalling dien je dit op een persoonlijke kaart te zetten.
Ik mis een antwoord op de vraag: Waarom is dit afgeschaft??? NS is er zo langzamerhand wel heel erg goed in om van alles af te schaffen en de kosten klakkeloos richting klant te verhogen en dus geen gelijkwaardig alternatief te bieden. Laatst wilde iemand een Rail Plus abonnement aanschaffen. Antwoord ja dat kan alleen bij een loket en het dichtsbijzijnde loket is helaas 60 km verderop. Is naast Nederlande Spoorwegen misschien ook No Service een afkorting voor NS?
Dank voor de reactie. Dit bevestigt wat ik eigenlijk al wist en aangaf. En het gaat voorbij aan de even zo belangrijke vraag waarom, zoals @Macklobell terecht opmerkt. Het is een voor mij onbegrijpelijke beslissing.
Er zijn nog steeds medewerkers aanwezig in de stalling, in het bezit van een pinapparaat. Dan kan ik toch net zo makkelijk bij hen betalen en de sticker opgeplakt krijgen? Zonder tussenstap van een persoonlijke ov pas. Net als afgelopen jaren.
Dat scheelt mij niet alleen de kosten, maar is ook milieuvriendelijker dan een extra plastic kaartje uitgeven dat verder ongebruikt blijft. Want het reizen gebeurt al met de business card. Duurzaamheid staat toch ook hoog in het vaandel bij NS tegenwoordig?
Een ov-chipkaart is natuurlijk geen berg plastic of chemisch afval want de chip is niet veel groter dan een korreltje suiker en de antenne is aluminium dat ook gewoon in de natuur voorkomt.
Maar ja, NS heeft besloten om voor steeds meer stallingen een abonnement niet meer door de beheerders maar (alleen) online af te kunnen sluiten, met een ov-chipkaart voor toegang tot de stalling.
Waarom dit geen Business Card (of zelfs een anonieme kaart zoals de voormalige stallingspasjes) mag zijn snap ik niet, want het abonnement staat niet eens als product op een kaart, net als OV-fiets en Stallen op Rekening. Het is puur een administratieve koppeling aan een kaartnummer. De sticker op je fiets is voldoende om aan te tonen dat ‘jij het bent’.