beantwoord

jaarabonnement per maand betalen

  • 10 October 2022
  • 6 reacties
  • 316 Bekeken

Hi, 

 

ik heb een NS abonnement en dat is met korting reizen. Ik heb een mail gekregen dat er 13 oktober het volledige bedrag wordt afgeschreven 61 euro. Ik zou graag per maand 5,10 betalen ipv het hele bedrag in één keer. Is dat mogelijk? 
 

groetjes, 

 

shana van der Coer 

icon

Beste antwoord door Momo 10 October 2022, 12:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een Dal Voordeel op saldo kan alleen per jaar betaald worden. Wilt u per maand betalen kunt u overstappen naar NS Flex Dal Voordeel.

 

Er is vanuit het NS Panel wel onderzoek geweest of er behoefte is om Dal Voordeel op saldo ook maandelijks te kunnen betalen en de uitkomst daarvan was dat maar een klein gedeelte van de abonnementhouders dit zou willen waarna NS besloten heeft de betaling jaarlijks te houden. 

 

Maandelijks incassomoment voor Dal Voordeel op saldo

Vanuit NS zijn we op zoek naar mogelijkheden om ons abonnementenportfolio te versimpelen voor zowel de reiziger als onze medewerkers en proberen we zoveel mogelijk synergiën te behalen in onze systemen. Een van de onderwerpen die wij onderzocht hebben is het wijzigen van de betaalfrequentie van jaarlijks naar maandelijks voor de Dal Voordeel abonnementhouders die reizen op saldo. Van de NS-kortingsabonnementen wordt namelijk alleen het abonnementsgeld van Dal Voordeel op Saldo nog jaarlijks geïncasseerd. Wij waren daarom benieuwd naar uw gedachten als we ook dit abonnementsgeld maandelijks zouden incasseren. Heeft u daar een bepaalde mening over, of maakt het niet uit?

Uitkomsten onderzoek

Uit onderzoek is het volgende gebleken:

  1. 18% van de respondenten is positief over het idee om voortaan maandelijks voor het abonnement te gaan betalen en 47% is neutraal.
  2. 35% is negatief over dit idee. Deze groep geeft hiervoor met name de reden dat het overzichtelijker is om 1x per jaar te betalen, dat het minder administratieve rompslomp is, dat men er in één keer vanaf wil zijn en dan geen omkijken meer naar wil hebben en dat men het een te klein bedrag vindt om gespreid te betalen. Een enkeling gaat ervan uit dat dit de voorbode is voor een tariefsverhoging.
  3. Van de groep die negatief is zegt bijna een kwart het abonnement (waarschijnlijk) te gaan opzeggen als NS maandelijks betalen gaat doorvoeren.
  4. Op de vraag wat NS kan doen om ervoor te zorgen dat de verandering toch acceptabel is, geeft men aan dat korting passend zou zijn.

Besluit

Met deze feedback heeft NS besloten om de jaarbetaling voor Dal Voordeel abonnementhouders jaarlijks te houden. Er gaat dus niks veranderen. De voordelen van een eenduidig portfolio wegen niet op tegen het risico dat abonnementhouders hun abonnement opzeggen.

Bedankt voor je reactie! Wat is het verschil tussen flex en voordeel op saldo? 😁

Reputatie 7
Badge +3

Met een Dal Voordeel op saldo reist u met saldo wat op de kaart staat (wat handmatig opgeladen kan worden of via automatisch opladen). Met NS Flex reist up op rekening, er staat dan geen saldo op de kaart en u krijgt maandelijks een rekening met het abonnementsgeld plus gemaakt reiskosten. Met Flex reist u ook in de bus, tram of metro op rekening zodat u ook hiervoor geen saldo op de kaart nodig hebt. Met NS Flex is het ook makkelijk om te wisselen van het ene abonnnement naar een anders als u eens een tijdje meer of minder gaat reizen. Met Flex is er wel een beperking dat daar geen Keuzedagen bij kunnen worden besteld, maar gezien het bedrag dat u jaarlijks betaalt heeft u nu ook geen Keuzedagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor je reactie! Wat is het verschil tussen flex en voordeel op saldo? 😁

Flex is reizen op rekening, de kosten worden maandelijks van jouw rekening afgeschreven en je krijgt maandelijks een factuur.

Reputatie 7
Badge +3

@Momo benieuwd onder wie dat onderzoek is gedaan. Met nog steeds alleen saldo abonnementen niets van dit onderzoek gezien, terwijl ik wel lid van NS panel ben.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, dat weet ik ook niet. Ik zag alleen het bericht erover in de nieuwsbrief van NS Panel. 

Reageer