je moet het maar durven.

  • 14 November 2022
  • 7 reacties
  • 168 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Het afgelopen jaar heb ik een nieuwe creditcard gekregen en dit nieuwe nummer niet in “Mijn NS” aangepast. Een foutje. En als je dan jaren lang klant bent bij de NS verwacht je een aardig mailtje. Geen dreigementen met  “verdere stappen”. Zeker niet als er nauwelijks een trein op tijd rijdt en de treinen die rijden te vies zijn om in te zitten. Zeg NS ga je schamen. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Doe dat dan eerst zelf. NLers hebben een enorm groot vermogen om alles naar hun eigen standpunt te verdraaien. PLus dat NS nooit van cr-cds incasseert, enkel van een NL IBAN (en buitenlandse als dat vooraf door hun is goedgekeurd). ER zijn dus geen lieve kaboutertjes die alles natrekken voor lieve ouwe klantjes-alles is gewoon geautomatiseerd, net zoals gas/licht of welke instantie dan ook.

Ook je stelling dat je als ´trouwe´ klant zo jaren niet hebt gereisd doet wat vreemd aan.

Reputatie 7
Badge +3

De ‘dreigende’ toon in de eerste herinneringsmail is al vaker ter sprake gekomen. Van mij mag het in die eerste mail ook wel iets vriendelijker, er volgen er immers nog meerdere, die natuurlijk wel wat dwingender mogen zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp dat jouw facturen niet geïncasseerd konden worden omdat jij een nieuw rekeningnummer hebt en NS dat niet ingevoerd heeft omdat jij dat niet hebt laten weten? En je nu boos bent omdat er aanmaningen komen? Misschien moet jij je schamen. Om verdere problemen te voorkomen is het misschien handig om het juiste rekeningnummer door te geven.

Reputatie 7
Badge +3

Nee, hij/zij is niet boos omdat er aanmaningen komen, hij/zij vindt de toon niet passen bij een eerste herinnering.

Reputatie 7
Badge +4

Uw rekeningen niet betalen is ook niet erg passend. Gewoon de gegevens snel aanpassen, dan lost het zich nog wel op. Het huidige serviceniveau is geen vrijbrief of excuus om de rekeningen  maar niet te voldoen. 

Ik ben al meer dan vijftig jaar klant en als ik niet zou betalen, krijg ik echt dezelfde brief van de computer als iemand die bij voorbaat laat betaalt. Zorg dat u aan uw betalingsverplichting voldoet door de afschrijving op orde te maken of te hebben. Dat is zo gepiept en heel eenvoudig. Een eerste herinnering heeft ook geen gevolgen.

Iedereen krijgt dezelfde tekst en die is niet altijd afgestemd op de eigen situatie. Er zijn ook mensen die de betaling bewust uitstellen tot het laatste moment.

Het afgelopen jaar heb ik een nieuwe creditcard gekregen en dit nieuwe nummer niet in “Mijn NS” aangepast. Een foutje. En als je dan jaren lang klant bent bij de NS verwacht je een aardig mailtje. Geen dreigementen met  “verdere stappen”. Zeker niet als er nauwelijks een trein op tijd rijdt en de treinen die rijden te vies zijn om in te zitten. Zeg NS ga je schamen. 

NS moet zich schamen? Wie heeft er hier een fout gemaakt?

Nee, hij/zij is niet boos omdat er aanmaningen komen, hij/zij vindt de toon niet passen bij een eerste herinnering.

Dat mag maar gezien het betalingsgedrag van veel mensen kan ik de toon met duidelijke urgentie wel begrijpen. NS hoeft zich ook niet als een naïeve gekke henkie op te stellen.

Reageer