beantwoord

kaart moeder stoppen

  • 19 February 2024
  • 5 reacties
  • 143 Bekeken

Ik wil de treinkaart van mijn moeder stopzetten maar ik krijg steeds te zien wilt u een flexabo. En nee dat wil ik niet ze is 90 en reist niet meer. Via de klantenservice kom ik ook niet verder. Heeft u een mailadres waar ik dit kan stopzetten 

icon

Beste antwoord door MoDe 19 February 2024, 09:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Helaas niet. Dit zal via klantenservice moeten vrees ik. Waar loopt u op vast? Waarom kunnen ze u niet helpen?

Reputatie 7
Badge

En misschien om u hier, op een forum voor reizigers om elkaar te helpen, toch vast wat in de goede richting te kunnen helpen: wat bedoelt een exact met haar "kaart stopzetten"? Een ov-chipkaart waar verder geen producten op staan kunt u eenvoudig bij een automaat het saldo van terug laten storten en dan is die verder waardeloos. Zowel een traditioneel NS abonnement als NS Flex moet u inderdaad eerst zelf online of via de klantenservice laten stopzetten en daarna bij een automaat van de kaart verwijderen. NS Flex kunt u als opzeggen niet meteen lukt ook online wijzigen naar 'Basis' om alvast niet meer te hoeven betalen.

Reputatie 7
Badge +3

In principe kan als het om een abonnement gaat alleen jouw moeder alleen jouw moeder dit abonnement opzeggen.

Tegenwoordig is het mogelijk om online via MijnNS op te zeggen. Andere mogelijkheden zijn telefonisch, via X, Facebook, of chat , dat kun jij doen alleen als jouw moeder erbij is om toestemming te geven voor opzeggen.

Reputatie 3

NS flex basis is gratis. Deze wijziging gaat gelijk in (indien het abonnement langer dan 1 maand loopt) als dit in NS account aangepast wordt.

 

U kunt NS flex stopzetten. Hiervoor moet u bellen of chatten. Ook moet u naar de automaat.

OV chipkaart stopzetten kan niet.

Badge +3

Een saldo-abonnement beëindigen moet via de Klantenservice, maar je kunt het wel omzetten naar NS Flex Basis (en dat bevestigen bij een ov-chipkaart automaat zoals in supermarkten e.d.).

NS Flex kan je vevolgens beëindigen via https://www.ns.nl/klantenservice/opzeggen-of-annuleren/abonnement-opzeggen.html en dan opnieuw langs een automaat.

Via de Klantenservice lijkt me in dit geval handiger.

Reageer