beantwoord

kaartje meereiskorting

  • 10 August 2022
  • 6 reacties
  • 747 Bekeken

Ik heb een flex abonnement voor daluren. Als ik een kaartje met 40% korting koop voor mijzelf en mijn meereispartner gaat mee, moet ik dan ook een meereiskaartje met korting kopen voor de meereispartner of moet zij dat zelf doen via haar ov chipkaart.

icon

Beste antwoord door Momo 10 August 2022, 20:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4

Goedenavond! Dit kan allebei, in de NS-App kan diegene aanvinken dat hij/zij met Samenreiskorting reist, of dit kan voor het inchecken bij een automaat op de kaart worden gezet. Het nadeel is wel dat je dit dan ook moet uitzetten als je (een stuk) alleen reist.

Reputatie 7
Badge +3

Zelf koop je geen kaartje met 40% korting maar moet je inchecken met je OV-chipkaart waar dit abonnement op staat. Alleen degene die met je meereist moet of een los eticket Samenreiskorting kopen of de Samenreiskorting op een OV-chipkaart laden. 

Ik heb een flex abonnement voor daluren. Als ik een kaartje met 40% korting koop voor mijzelf en mijn meereispartner gaat mee, moet ik dan ook een meereiskaartje met korting kopen voor de meereispartner of moet zij dat zelf doen via haar ov chipkaart.

U mag voor u zelf geen kaartje kopen maar u moet in- en uitchecken. Anders zou u alsnog met korting in de spitsuren kunnen gaan reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting is alleen geldig als er meegereisd wordt met iemand met abonnement die ingecheckt is. Wat jij wil, kaartje met korting voor jezelf kopen en een voor de medereiziger kan dus niet. Jullie reizen dan niet mee met iemand met ingecheckt abonnement. Jijzelf moet inchecken en jouw medereiziger koopt een kaartje (let op niet geldig in de spits, de trein moet dan verlaten worden), in de app (als medereiziger flex, reizen op rekening, heeft) of op de OV chipkaart (bij reizen op saldo) bij de automaat.

Ik heb een kortingskaart en ga morgen met de trein, maar gebruik een vrij-reizen-dag. Kan mijn  medereiziger dan toch gebruik maken van mee-reis-korting op mijn kaart.?

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een kortingskaart en ga morgen met de trein, maar gebruik een vrij-reizen-dag. Kan mijn  medereiziger dan toch gebruik maken van mee-reis-korting op mijn kaart.?

Jouw medereiziger mag met korting meereizen. Heeft de medereiziger een OV chipkaart dan kan er als er op saldo gereisd wordt bij de automaat samenreiskorting er op gezet worden (let op dit moet voor iedere reis en/of wisseling van vervoerder). Heeft de medereiziger een ov chipkaart met flex dan kan samenreiskorting via de app of website aangezet worden. Of je kunt een e-ticket samenreiskorting aanschaffen.

Reageer