beantwoord

kaartje met korting kopen

  • 18 September 2023
  • 14 reacties
  • 251 Bekeken

Reputatie 1

Mijn dochter heeft een OV studenten reiskaart voor het weekend en nu wil ze morgen, dinsdag dus, naar Zwolle. Hoe komt ze dan aan een kaartje met 40% korting? In de app zie ik het niet staan en ze heeft geen saldo op haar studententijd reiskaart. Een jongerendagkasrt kan ook niet want het is het traject Emmen - Zwolle. Wat moet ze doen!聽

icon

Beste antwoord door Chantallll 18 September 2023, 22:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ze dient dan saldo op de OV-chipkaart te zetten en in en uit te checken bij de poortjes of paaltjes. Een los kaartje kopen met korting kan niet.聽

Badge +3

Ze kan gewoon inchecken met haar studentenkaart en krijgt automatisch 40% korting (贸贸k in de spits). Saldo (minimaal 6 euro om in te kunnen checken) is wel nodig.

Dat kan ze laden bij een automaat (station, supermarkt) of kan je online voor je dochter bestellen via聽https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen聽waarna ze het bij een automaat kan ophalen.

Reputatie 1

Kan je saldo zetten op een studenten kaart of heeft ze dan nog een aparte ov chipkaart erbij nodig?聽

Badge +3

Ze kan gewoon saldo laden op de OV-chipkaart waarop het studentenreisproduct staat.

Ze kan gewoon inchecken met haar studentenkaart en krijgt automatish 40% korting (贸贸k in de spits).

Bij inchecken op dinsdag tot en met vrijdag tussen 4.00 en 9.00 uur betaalt ze vol tarief.

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen speciale 鈥淪tudentenkaart". Het is een gewone OV-chipkaart waarop het Studentenreisproduct is geladen, net zoals je er een NS abonnement op zou kunnen laden. Daar kun je dus ook gewoon saldo laden, handmatig of via automatisch opladen. De 40% korting聽van het Studentenreisproduct krijg je vervolgens alleen dmv in en uitchecken met die OV-chipkaart waarop het Studentenreisproduct staat en waar dan dus saldo op geladen is.

Badge +3

Kan je saldo zetten op een studenten kaart of heeft ze dan nog een aparte ov chipkaart erbij nodig?聽

Dat聽saldo moet zelfs op die kaart, de 40% studentenkorting krijgt ze automatisch (en 34% op bus/tram/metro).

Badge +3

Ze kan gewoon saldo laden op de OV-chipkaart waarop het studentenreisproduct staat.
Bij inchecken op dinsdag tot en met vrijdag tussen 4.00 en 9.00 uur betaalt ze vol tarief.

In dat geval moet ze Samenreiskorting aan zetten bij een kaartautomaat 茅n v贸贸r 6:35聽inchecken, maar dan moet ze wel met iemand anders meereizen die聽een NS abonnement of Studentenreisproduct heeft.

Als een Jongeren Dagkaart een optie was (maar in dit geval niet want Emmen - Zwolle is geen NS traject) dan is de reis sowieso na 9:00 en krijgt ze automatisch korting met een SRP (inchecken na 8:55).

Dus alleen even wat saldo op haar kaart laden en klaar.

Reputatie 7
Badge +3

Ze kan gewoon saldo laden op de OV-chipkaart waarop het studentenreisproduct staat.
Bij inchecken op dinsdag tot en met vrijdag tussen 4.00 en 9.00 uur betaalt ze vol tarief.

In dat geval moet ze Samenreiskorting aan zetten bij een kaartautomaat 茅n v贸贸r 6:35聽inchecken.

Moet ze wel met iemand meereizen met een NS abonnement of Studentenreisproduct. Als ze alleen reist gaat die vlieger niet op.聽

Badge +3

Moet ze wel met iemand meereizen met een NS abonnement of Studentenreisproduct. Als ze alleen reist gaat die vlieger niet op.聽

Ik had het al toegevoegd聽馃槄

Reputatie 1

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik ga een saldo op haar kaart zetten en morgen uploaden bij een automaat op het station. Gaat vast lukken!聽

Badge +3

Als ze na 9:00 reist (met wat saldo op haar kaart) gaat dat helemaal goed komen inderdaad.

De korting krijgt ze automatisch omdat ze een Studentenreisproduct heeft.

https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/geldigheid-studentenreisproduct

Reputatie 1

Nogmaals dank, maar lees ik het nu goed dat er 鈥榮 avonds geen spits tarief meer is? Gaat het daltarief in om 9 uur 鈥榮 ochtends tot en met 4 uur 鈥榮 nachts? Ik dat dat je rond 17 uur ook het volle tarief betaalt. Is dat veranderd?聽

Badge +3

Nogmaals dank, maar lees ik het nu goed dat er 鈥榮 avonds geen spits tarief meer is? Gaat het daltarief in om 9 uur 鈥榮 ochtends tot en met 4 uur 鈥榮 nachts? Ik dat dat je rond 17 uur ook het volle tarief betaalt. Is dat veranderd?聽

Voor studenten met een SRP (studentenreisproduct op ov-chipkaart) bestaat er geen midddagspits.

Alleen als ze v贸贸r 9:00 op pad gaat, zie聽https://www.studentenreisproduct.nl/ik-ben-een-reizende-student/geldigheid-studentenreisproduct聽want dan krijgt ze geen 40% korting op dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdagochtend. V贸贸r 6:30 reizen telt dan ook niet (als student).

Tickets met korting voor de ochtendspits zijn er simpelweg niet. Dus als ze v贸贸r 9:00 naar Zwolle moet reist ze op voltarief (van het saldo op haar studentenkaart). Maar over geen korting in de middagspits dus geen zorgen, die krijgt ze gewoon.

Mocht ze vaker doordeweeks moeten reizen in de ochtend, dan kan ze haar weekend-SRP omzetten naar een week-SRP maar moet dan wel betalen voor reizen op zaterdag en zondag聽(met automatisch 40% studentenkorting uiteraard).

Reputatie 1

Top! Heel fijn om te weten!聽

Reageer