beantwoord

kaartsaldo niet terug krijgen bij Flex abo

  • 30 May 2023
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Vorige week is mijn flex abo in gegaan. Het voordeel is dat ik mijn ns kaart niet meer hoef op te laden. Ik rijd op rekening. Fijn!

Ik had nog saldo op mijn kaart staan (€40) Ik vind het raar en onwenselijk dat ns mijn geld wil houden en verrekenen met toekomstige reizen. Terwijl ns verkoopt dat ik met mijn flex abo op rekening kan rijden. Het kan nog maanden of jaren duren voor ik een (klein) ritje met de trein ga maken.

Ik verzoek ns alles per direct terug te storten. Het is mijn geld wat ik ook nodig heb in deze inflatie tijden. 

Vr gr,
Eelko

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 May 2023, 09:37

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Het saldo wordt verrekend met de factuur na de eerste abonnementsmaand. Als het resterende saldo hoger is dan de kosten van die factuur, dan zal het verschil worden uitbetaald.

Badge +3

Het saldo kun je checken via https://www.ov-chipkaart.nl daar zou € 0,00 moeten staan na het activeren van NS Flex.

Het saldo zie je ook terug in Mijn NS bij Mijn Reizen, dat staat er dan als € Klanten service met een negatief bedrag.

Reageer