beantwoord

Kan geen abonnement bestellen


Ik wil een abbonement halen voor vrij weekend reizen maar als ik inlog krijg ik te zien dad de service eruit ligt wanneer word dat gefixt?

 

icon

Beste antwoord door Momo 26 June 2022, 00:25

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tja, dat is altijd maar de vraag. NS kampt de laatste tijd regelmatig met storingen en het is altjd maar afwachten wanneer zo’n storing opgelost is. Zit niet veel anders op dan later nog eens checken. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is nooit te zeggen. Blijven proberen is het enige advies dat we kunnen geven.

Reputatie 7
Badge +4

;-)

 

Hoi Ricardo, welkom bij de NS Community!

 

Het klopt inderdaad dat het vanaf het einde van de zaterdagmiddag niet mogelijk was om abonnementen te bestellen. Dit had te maken met onderhoud aan de systemen van TLS, het bedrijf achter de OV-chipkaart. Inmiddels kan ik melden dat die werkzaamheden zijn afgerond en dat het nu weer mogelijk is om te bestellen.

Vandaag 4 september, is al de 4de dag dat ik probeer een Flex abonnement te bestellen.

Krijg steeds de foutmelding UM0007. 

Chat van de NS is buiten bereik en 

ook het telefoonnummer geeft een hele lange wachttijd.  

Wat nu?????   

Reputatie 6

Hey yvonne klijn. Welkom bij de NS Community.

Er is op het moment geen storing in de webshop, dus je hoort het wel te kunnen bestellen. Ik raad je aan om een andere browser te proberen en het daar dan op te bestellen. Zou dat niet werken raad ik je alsnog aan om contact op te zoeken met de klanten service omdat we hier niet je gegevens in kunnen zien. Je krijgt op het moment het snelste contact door ons te bellen.

Daniel, dank voor reactie. Ik probeerde zojuist wederom.

Nu staat er : De geboortedatum komt niet overeen met je OV-chipkaart. (E102) .

Maar op mijn OV chipkaart staat mijn echte geboortedatum, net zoals in NS.nl.

Nogmaals, niet normaal, om gek van te worden.

Reputatie 7
Badge +3

Je bent ook zeker niet de enige. En dan durft NS nog met droge ogen te beweren dat er geen storing is. Er gaat bij NS geen dag voorbij zónder storing.

 

 

Op advies van Daniel heb ik gebeld met de Klantenservice.  Slechts 10 minuten wachttijd.

De geboortedatum stond niet in het systeem. (rara hoe kan dat?). Probleem is gefixed. 

Flex abonnement is besteld.

Badge +3

Ben wel benieuwd wat het probleem dan was. Bij sommigen lijkt de geboortedatum geheel te ontbreken in het systeem, en van iemand anders begreep ik dat het geboortejaar spontaan een jaar veranderd was?

Hi Robert,

Mijn geboortedatum ontbrak geheel in het NS systeem.

De medewerker kon het heel snel oplossen.

Reageer