Skip to main content

Via Mijn NS zie ik bij Mijn Keuzedagen bij slechts 1 Keuzedag de tot geldigheids datum. Ik heb nog 8 Keuzedagen.

Van alle resterende keuzedagen staat vermeld Geldig tot 7 april. Ik kan dus niet zien van iedere afzonderlijke keuze dag tot wanneer de afzonderlijke dag ze geldig is. 

Voorheen stand bij iedere nog op te nemen keuzedag een geldigheids datum.

Graag advies hoe dit voor iedere nog geldige dag te zien is.

Met vriendelijke groeten FK

Hallo Retu en welkom bij de NS Community,

 

Kijk je in de app of via onze website? Vlak onder het schermpje waar staat dat je nog 9 Keuzedagen hebt moet je de Keuzedagen zien staan met daarachter tot wanneer deze geldig zijn.

 

 


Alle keuzedagen hebben tegenwoordig dezelfde vervaldatum, dat wil zeggen de datum waarop je abonnement eindigt. De individuele keuzedagen zijn dus niet meer een heel jaar geldig. Na verlenging krijg je weer 7 nieuwe dagen. Als je een dag gebruikt, staat er wel meteen weer een klaar. Je hoeft dus niet meer 1 of 2 maanden te wachten. Als je wilt, kun je ze allemaal achter elkaar opmaken binnen een week.


Wat @AnjaB zegt klopt op zich, er staat altijd maar één Keuzedag klaar. Zodra je die gebruikt hebt (door ermee in te checken buiten de spits) komt de volgende beschikbaar.

Let op: in het voorbeeld van @Erryt NS (neem aan dat hij die van @Retu/FK even erbij gepakt heeft, dat is verder prima) gaat het om Keuzedagen die geldig zijn tot 6 januari 2025, maar als je die op 5 januari -of eerder- op je kaart laadt (bijv. bij een supermarkt) kan je die op 6 januari nog gewoon gebruiken.

Hou me er niet aan, maar in de e-mail die je aan het begin van je contractjaar gekregen hebt staat de juiste (geldig tot en met) datum, dus dat kan ook t/m 5 januari zijn (dus van 6 januari 2024 tot 6 januari 2025).

Om die eventuele verwarring te voorkomen kan men bij de NS beter de verwoording van OV-chipkaart gebruiken (geldig tussen datum X en Y, inclusief datum Y natuurlijk).

Het hele jaar geldig van 1 januari tot 31 december (maar volgens NS dus niet op 31 december zelf)… 😥


Reageer