Gasten van ons komen vaak met de trein vanuit Duitsland. Kunnen zij ook gebruik maken van het flex abonnement? Dus buiten de spits reizen met 40% korting?
Dat kan zeker. Ze moeten dan eerst een persoonlijke chipkaart aanschaffen, en dan daarop NS Flex laten zetten, aan het NS-loket of via de telefoon. Dat gaat niet via de website.
EN als dat is gebuerd, moeten ze ook nog bellen om de ´service´ te overtuigen dat hun DE IBAN toch echt ook volgens EU-regels door NS moet worden geaccepteerd-alle FLEX komt met incasso, en NS heeft bepaald niet graag dat snuggere deutsche daar hun deutsche regeln op gaan toepassen-geeft alleen maar hopen ellende en verwarring (terecht overigens, al heeft de DB en voorheen Westfalen geen enkel problem met mijn NL-IBAN).
Overigens: als ze wat handig zijn met boeken op bahn.de-en al bvb een DE-DB BahnCard oid hebben, dan is voor enkel de aan+afreis Flex eigenlijk niet nodig. Het gaat pas waarde krijgen als ze daarnaast ook in bvb weekend of vrije dagen veel van NS gebruik willen maken.
Tja-momenteel als extra aanbieding kun je gewoon zelfs bij de bussjofeur of elke automaat een kaartje van 9€ kopen dat dan de hele maand geldt in ALLE lokaal OV in heel DE-enkel je naam erop schrijven.
Fijn dank voor je uitgebreide duidelijke antwoord
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.