beantwoord

Kan ik een ticket kopen met 40% korting met mijn eigen abonnement?

  • 1 June 2022
  • 1 reactie
  • 279 Bekeken

Ik heb geen OV-chipkaart. Ik ben best bereid eentje erbij te bestellen. Maar dat kan een goed aantal dagen duren voordat ik die binnenkrijg.

Als ik nu een NS Flex Dal Voordeel Abonnement koop en daar een OV-chipkaart bij bestel, kan ik dan al eerder een E-ticket of iets dergelijks kopen met de 40% korting door de abonnement die ik dan al heb genomen?

icon

Beste antwoord door Momo 1 June 2022, 23:38

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Nee, je kunt geen e-ticket kopen met 40% korting met je eigen abonnement.

Als je nu een Flex abonnement bestelt op een nieuwe kaart, kan het abonnement pas over 7 dagen ingaan, dat kan niet eerder. In die 7 dagen heb je als het goed is de kaart ook binnen, dat is ook de reden dat een abonnement besteld op een nieuwe kaart pas 7 dagen na de besteldatum in kan gaan. Je kan niet al eerder dan die 7 dagen gebruik maken van je abonnement door een e-ticket met 40% korting te kopen, simpelweg omdat je abonnement tussen besteldatum en 7 dagen later nog niet is ingegaan.

Het wordt anders als je nieuwe kaart niet binnen 7 dagen bezorgd is en je op de ingangsdatum geen gebruik kan maken van je abonnement. Dan dien je contact op te nemen met de klantenservice zodat er geregeld kan worden dat je wel met 40% kan reizen of achteraf die korting terug kan krijgen als je gereisd heb op vol tarief. 

 

Reageer