Kan ik gebruik makem van samenreis korting wanneer ik zelf een NS dal voordeel abonnement heb? | NS Community
beantwoord

Kan ik gebruik makem van samenreis korting wanneer ik zelf een NS dal voordeel abonnement heb?

  • 6 November 2022
  • 3 reacties
  • 145 Bekeken

Mijn vriend kan met zijn zakelijke abonnement 1e klas reizen en kan daar iemand met korting mee nemen, zelf heb ik dal voordeel abonnement. Maar ik kon de mee reis korting niet instellen op de NS apparaten. Hoe werkt dit?

icon

Beste antwoord door Thom 6 November 2022, 20:28

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Als u zelf een Dal Voordeel-abonnement hebt, dan heeft Samenreiskorting voor u geen meerwaarde. U krijgt met uw eigen abonnement immers al dezelfde korting. Wellicht ten overvloede: het stapelen van uw eigen korting en Samenreiskorting is niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +4

De korting die u nu al heeft is even groot als de samenreiskorting en heeft dus geen zin. Als u normaal tweede klas reist, moet u wel de eerste klas instellen voor die reis. U checkt dan daarna eerste klas in en u krijgt dan 40 procent korting op het eerste klas tarief. Heel grofweg is dat ongeveer even duur als een tweedeklaskaartje tegen vol tarief. Kijk wel even wat het kost, het tarief voor de eerste klas is hoog.

Als u op saldo reist, moet u op het automaat kiezen voor klassewissel. Heeft u Flex, dan kan het in de app.

Badge +3

Bij reizen op saldo:

Samenreiskorting instellen kan bij een kaartautomaat, maar als je al een abonnement hebt dat recht geeft op 40% dalkorting (zoals Dal Voordeel of voormalig Voordeelurenabonnement) is dat niet nodig dus een NS automaat geeft die optie niet.

Wil je 1e klas (mee)reizen, dan is er de optie voor een Klassewissel. Je betaalt dan extra voor 1e klas maar krijgt natuurlijk wel je 40% koting bij incheck buiten de spits.

Bij NS Flex reizen op rekening:

Je kunt Samenreiskorting dan aan zetten in Mijn NS (website) of de NS app, maar als je toch al 40% korting hebt buiten de spits heeft dat weinig zin. Wil je 1e klas (mee)reizen dan doe je een Klassewissel in Mijn NS (website) of in de NS app.

Bij reizen in de spits (tijdstip van inchecken telt) krijg je nooit Samenreiskorting, zelfs al heeft je vriend Altijd Vrij en mag die (buiten de spits) 3 mensen mee laten reizen.

Reageer