beantwoord

kan ik vrij reizen met abonnement op 5 mei?

  • 4 May 2023
  • 3 reacties
  • 645 Bekeken

Morgen, op vrijdag 5 mei weet ik niet hoe ik het beste kan reizen. Ik maak gebruik van een studenten reisproduct en ik heb een weekend vrij abonnement. 
 

Nu heb ik een meeting overdag en vraag mij af hoe ik het beste kan reizen. Volgens NS is morgen nog geen officiele feestdag (alleen bij jaartallen die eindigen op 0 of 5). En studentenreisproduct.nl geeft aan dat het een feestdag is dus reis je met 40% korting. 
 

Dus als ik het goed begrijp kan ik kiezen tussen vol tarief of 40% korting en betaal ik hoe dan ook buiten mijn abonnementen? 
 

Mvg,

Dominic

icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 May 2023, 14:49

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag Its.dom.

Als NS wordt bevrijdingsdag inderdaad eens in de vijf jaar gezien als feestdag. Morgen is dat niet het geval, dus voor NS producten is het morgen een reguliere vrijdag.

Het studentenreisproduct is echter geen reisproduct van de NS. Het heeft dan ook andere regels voor bevrijdingsdag, voor het studentenreisproduct is het morgen wel een feestdag. In dit overzicht kun je zien dat jij morgen met een weekend abonnement gratis reist en vandaag al vanaf 12:00 ‘s middags.

Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je met het “weekend vrij abonnement” het studentenreisproduct bedoeld, of het NS Flex Weekend Vrij. Als jij gebruik maakt van een combinatie tussen het studenten week abonnement en NS Flex Weekend Vrij, dan reis je morgen met je studentenreisproduct de hele dag met 40% korting en vanaf 18:30 met het NS Flex Weekend Vrij abonnement gratis.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, maar Its.dom heeft een weekabonnement. Anders zou een NS Weekend Vrij-abonnement weinig zin hebben 🙂 En het staat ook in de tags en hij heeft het over abonnementen.

Het is dus inderdaad vol tarief met Weekend Vrij, of 40% korting met je studentenabonnement.

Ik dacht in eerste instantie dat hij met het weekend vrij abonnement een studenten weekend abonnement bedoelde. Heb het bijgewerkt met ook de andere situatie erbij. 😊

Reageer