Kan na 4 maanden nog steeds niet mijn NS Flex kaart opzeggen.

  • 31 August 2022
  • 5 reacties
  • 288 Bekeken

Al eerder heb ik melding gedaan, dat ondanks ik inmiddels vele malen mijn Flex kaart heb opgezegd, zowel via de website N.S., via chats, via 4 telefoongesprekken, de N.S. gewoon vol houdt dat ik de NS nog steeds geld schuldig ben, want nergens staat bij N.S. vermeldt dat deze is opgezegd.  Net nog even mijn chat bericht gelezen, dat ik op 21 april 2022 dit abonnement opzeg. Dan wordt mij via de chat gevraagd, om het kaart nummer, mijn naam, mijn geboortedatum, mijn postcode enz. Braaf dit alles opgegeven, maar dit had geen enkel effect. De N.S. blijft automatisch toch het maandbedrag van mijn rekening afhalen. Ieder telefoontje die ik pleeg met de N.S. krijg ik te horen, dat het abonnement is opgezegd, en dat ik mij geen zorgen hoeft te maken. Twee dreigbrieven ontvangen , een via mijn mail, de andere naar mijn huisadres in Nederland. Er wordt gedreigd dat bij niet betalen van € 5,10 er een incasso bureau wordt ingeschakeld en dat mijn abonnement wordt geblokkeerd. Nu dit laatste klinkt mij als muziek in de oren, dan krijg ik het toch nog na lang proberen voor elkaar dat mijn Flex abonnement wordt beëindigd. Als ik dan opmerk dat ik 4 keer vanuit Portugal ( ik verblijf daar momenteel )heb gebeld met de N.S en dit mij ruim  € 31, 00 heeft gekocht, is het antwoordt dat alle telefoontje via 030 7515155 gratis zijn ook van uit Portugal. Dit bedrag is zo hoog opgelopen, omdat ik zeker ieder telefoontje eerst 25 minuten in de wacht werd gezet. Op mijn Portugese telefoonrekening kan ik precies zien, hoe lang ik heb gebeld en de kosten hiervan. Morgenochtend zal ik een brief naar de Directie sturen, om mijn ervaring met de N.S. zwart op wit te vermelden. Tevens zal ik een schadevergoeding eisen van € 50,--. Mede door al het tijdverlies die deze slechte service met zich mee heeft gebracht. De treinreis van Utrecht-Eindhoven heb ik steeds moeten staan., Ik ben niet verder gekomen dan de ruime bij de uitgang .Stond helemaal ingeklemd tussen mensen en koffers. Ook heb ik de moeite genomen, om alle antwoorden van de N.S. die ik heb ontvangen na mijn opzeggingen door gestuurd naar info@email.ns.nl. geen enkel antwoordt. Kortom een grotere puinhoop is volgens mij niet mogelijk. Ik hoop dat de meeste mensen een betere ervaring hebben? Vroeger heb ik voor mijn werk, jarenlang  zowat het hele land met de trein gereisd. Ik kan mij geen slechte ervaring herinneren. Ik zal jullie het antwoordt van de directie meedelen. Groeten Yvonne Koster.  


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je nadat je hebt opgezegd wel een mail ontvangen waarin bevestigd werd dat je opgezegd had? In die mail moet staan dat de opzegging van Flex opgehaald moet worden bij een automaat. Zolang dit niet gedaan wordt, loopt Flex nog gewoon door, al zou het wel zo moeten zijn dat bij opzeggen van Flex in zijn geheel een Flex abonnement eerst wordt gewijizigd naar Flex Basis zonder abonnementskosten en met het ophalen van de bestelling wordt vervolgens ook Flex Basis van de kaart verwijderd. Maar als je geen bevestiginsmail hebt ontvangen zal het opzeggen niet in gang zijn gezet. Waarom is dan wel de vraag.

Nu is wel zo dat voorheen eeen abonnement of NS Flex in zijn geheel opzeggen alleen via de klantenservice kon. Sinds kort kan dit ook online via je MijnNS account. Daarna ontvang je een zelfde bevestigingsmail zoals hierboven al beschreven en is de opzegging bij een automaat op te halen. Probleem voor jou is dat je momenteel in Portugal bent en niet langs een automaat kan gaan. 

Als de klantenservice aan wie je gevraagd hebt je abonnement stop te zeggen dat om wat voor reden dan ook niet heeft gedaan en je nu nog gewoon je Flex abonnement hebt, zou je wel in je MijnNS account dat Flex abonnement moeten kunnen wijzigen naar Flex Basis, waarvoor je dan vanaf nu niets betaalt. Dan blijven nog wel rekeningen van de afgelopen maanden over, maar dan komt er niets meer bij. Ik weet niet of je al geprobeerd hebt of dat lukt? 

Verder blijft alleen de klantenservice over om daar  wederom contact mee op te nemen maar daar is het zoals je al gemerkt hebt razend druk. In plaats van telefonisch zou je het nog via de chat of Twitter DM kunnen proberen om geen telefoonkosten te maken maar ook daar is het erg druk, zeker nu met de stakingen. Maar als je voorlopig je Flex abonnement kan wijzigen naar Flex Basis komen er in ieder geval niet nog meer maanden bij om te betalen. 

 

En om je vraag te beantwoorden, ja ik heb betere ervaringen. Heb onlangs van een kaart Flex in zijn geheel verwijderd dmv online opzeggen via MijnNS. Was binnen een uur geregeld, inclusief even langs een automaat gaan. 

Reputatie 7
Badge +4

In plaats van de opzegging op een automaat te bevestigen is het blokkeren van uw kaart ook mogelijk. Dan kunt u uw kaart nooit meer gebruiken, maar het is effectief gelijk aan deactiveren op het automaat. Laat uw kaart blokkeren bij OV-chipkaart en na een paar dagen neemt u contact op met NS Klantenservice.

In Portugal kunt u nu eenmaal niet de opzegging bevestigen op een automaat. Zolang u dat niet doet in Nederland, heeft u uw abonnement niet opgezegd.

Blokkeren kan wel. Het lijkt me makkelijker en effectiever dan al die dingen die u nu onderneemt.

Reputatie 7
Badge +3

Kaart blokkeren kan ook, maar had ik niet gezegd omdat je dan alsnog de klantenservice moeten bellen om het abonnement op te zeggen en met de lange wachttijd betekent het weer telefoonkosten of lang wachten via chat of Twitter.

Een eerste stap om het Flex abonnement te wijzigen naar Flex Basis zorgt er gelijk voor voor dat er niet nog meer abonnemetskosten bij komen. Wanneer Janenelle weer in Nederland is (weet niet of dat het plan is) kan Flex alsnog in zijn geheel opgezegd worden en wel bij een automaat worden opgehaald.

Maar ik vraag me vooral af waarom de kantenservice maar bleef zeggen dat het abonnement opgezegd was en het toch doorliep. 

Badge +3

Welkom @Janelle van Apeldoorn (of Yvonne Koster)?

Een NS Flex abonnement kan je gewoon pauzeren zoals gezegd, daar heb je de Klantenservice niet voor nodig.

Bellen tussen EU landen (incl. Portugal dus) is tegen ‘lokaal tarief’ maar als je Prepaid belt of met een Portugees abonnement kan dat inderdaad wel oplopen (tarief per minuut, en dat had je vanuit NL waarschijnlijk hetzelfde gekost).

Wat staat er in je Mijn NS (website) omgeving als abonnement? Dat zou in ieder geval NS Flex Basis moeten zijn na een opzegging.

De dreigende taal in een ‘aanmaning’ voor € 5,10 voor eerdere kosten kan je gewoon negeren als het een eerste herinnering is. Tegen de tijd dat er een incassobureau aan te pas zou komen ben je bijna een maand verder.

 De treinreis van Utrecht-Eindhoven heb ik steeds moeten staan., Ik ben niet verder gekomen dan de ruime bij de uitgang. Stond helemaal ingeklemd tussen mensen en koffers.

Dat heeft hier verder natuurlijk weinig mee te maken.

Succes!

Badge +3

Het lijkt hier mis te gaan omdat @Janelle van Apeldoorn begin april een NS Flex Dal Voordeel abonnement heeft genomen en daar 21 april 2022 herroepingsrecht op wilde omdat het niet beviel.

Tja, dan moet NS Flex in zijn geheel van je kaart af en anders loopt het door…

Op deze kaart heb ik op 5 april 2022 een bedrag gestort van € 30

Dat had niet gehoeven bij NS Flex, maar goed. Op welke datum is je NS Flex Dal Voordeel dus ingegaan, of heb je dat saldo wel terug gekregen inmiddels?

Reageer