beantwoord

Kan OV fiets niet op mijn OV-chip kaart zetten

  • 6 June 2023
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Om een of andere reden lukt het me niet om een OV fiets abonnement aan mijn OV-chip kaart toe te voegen. Om dit te doen volg ik de volgende link:

Zo werkt de OV-fiets | Klantenservice | NS

Ik klik op: Gratis OV-fietsabbonement

Dan klik ik in de webshop op "Verder naar bestellen”.

Dan kom ik op een pagina genaamd "Even checken” en wordt mij gevraagd (opnieuw) in te loggen. Het maakt niet uit of ik wel of niet was ingelogd, ik kom altijd op deze pagina.

Als ik dan op de Inloggen knop duw, kom ik in een soort loop terecht waar ik niet meer uitkom en ik dus het fiets abonnement niet op mijn kaart krijg.


Ik heb de volgende dingen geprobeerd om hier om heen te werken:

  1. Andere browser, maakte geen verschil; ik kwam in dezelfde loop.
  2. Geen gebruik maken van de link, maar direct vanuit mijn profiel naar producten. Ook geen verschil, hier kwam ik ook weer in deze loop terecht.

Wat gaat hier mis? Ik heb eerder contact gehad met de NS omdat mijn reishistorie niet goed wordt weergeven. Ik heb het idee dat mijn kaart of de instellingen achter mijn kaart niet kloppen.

 

Graag hulp.

 

icon

Beste antwoord door MoDe 6 June 2023, 13:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je flex op jouw kaart staan? Dan heb je al een ov-fiets abonnement.

Geen flex, kijk dan of al jouw gegevens zijn ingevuld.

Yes! Het werkte nadat ik mijn persoonsgegevens verder had aangevuld. Lijkt me vrij gemakkelijk te fixen toch? Of eventueel een melding plaatsen op de website dat dit kan helpen. Bedankt MoDe, kan ik lekker gaan fietsen. 😁

Reputatie 7
Badge +3

Heb je flex op jouw kaart staan? Dan heb je al een ov-fiets abonnement.

Geen flex, kijk dan of al jouw gegevens zijn ingevuld.

Bij Flex op de kaart krijg je daar wanneer je wilt betalen een melding van. Dat is dan dus duidelijk. 

Bij een loop als dit, is het altijd ontbrekende gegevens in het profiel, zoals ook nu weer blijkt. Blijkbaar kan er geen melding komen dat er gegevens ontbreken, dat zou het wel een stuk duidelijker maken. 

Reageer