beantwoord

keuuzedag vraag in en uitcheck

  • 27 March 2024
  • 32 reacties
  • 590 Bekeken

Reputatie 2

Ik reis binnenkort met een keuzedag vrij ver weg naar een station X zonder poortjes. Ik wil om 6.00 uur vertrekken en kom om 9.10 aan op station X. Ik wil dan niet uitchecken.Ben daar de hele dag bezig en reis ongeveer om 17.30 terug vanaf X, zonder in te checken. Ik check dan (pas) uit om ongeveer 18.30 in Rotterdam voor een bakje koffie met een kennis en check dan weer in voor het laatste stuk naar huis. Ik kan dan de hele dag ('gratis') op de keuzekaart reizen dus, of is dit illegaal? 

icon

Beste antwoord door MoDe 27 March 2024, 22:23

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee ik heb niet op goede vrijdag deze reis gemaakt en verder gewoon precies zoals ik het stelde in de openingspost al dan niet in en uitgecheckt. Wat een opgeheven vingertjes hier. Ik zag het als een klein onderzoekje en vind het leuk dat mijn theorie klopte en die van een aantal van jullie (boetevoorspellingen) dus niet. Een eventuele boete zou ik blijmoedig hebben betaald. Iemand anders aanzetten tot fraude is zeker niet mijn bedoeling. Ook is iedereen verantwoordelijk voor eigen gedrag. Dat zit helemaal goed bij jullie als ik het zo lees 😀

Praat het maar goed met jouw onderzoekje. Jij wilde niet betalen voor reizen in de spits. Mensen zoals jij horen niet op deze community thuis.

Reputatie 2

Ik deed het niet voor het geld (is maar ca 30 euro), maar idd uit pure nieuwsgierigheid of een theorie klopte. Misschien kan de NS nu deze mogelijkheid doen verdwijnen.    

Badge +3

Nou zeg, wat een ophef over niets.

Als het je lukte om (na urenlang verblijf op X zonder poortjes) uit en weer in te checken met je Keuzedag voor de reis X - Rotterdam is er toch niets aan de hand?

In je openingspost zei je dat je zonder spits incheck (terug) zou reizen van X naar Rotterdam, maar dat is dus nergens voor nodig!

Het is weliswaar niet de bedoeling om (veel te) laat uit te checken maar je hebt geen meter zwart gereisd , want je had een geldige incheck/overstap ook al was die in de spits! 😴

Dan moet de NS maar eens gaan graven in je Reishistorie, en aan kunnen tonen dat je toch echt veel eerder in X was dan je uitcheck (in de spits).

Ik verwijs nog even fijntjes naar dit topic https://community.ns.nl/op-het-station-17/te-vroeg-inchecken-met-ns-abonnement-dal-vrij-70928 (over vóór 6:30 inchecken, maar NS beweerde dat iemand pas veel later was gaan reizen)…

In dat topic zou alleen een controle in de trein dat kunnen bewijzen (een IC Eindhoven - Utrecht nemen diep in de spits), maar dat is bij jou helemaal niet aan de orde!

Reputatie 2

Voor de goede interpretatie; ik heb niet ingecheckt in de spits in X. Ik was al ingecheckt in de ochtend en ben in X gewoon ingestapt. Inderdaad veel gedoe om niks. Ik vroeg alleen of het mogelijk zou zijn, men zei nee maar het bleek van wel. That's it.   

Reputatie 7
Badge +3

Wat u deed (niet uitchecken aan het eind van de heenreis en niet inchecken bij begin van de terugreis) is nog steeds tegen de regels en voorwaarden. Dat de HC u niet volgens de regeld een boete gaf of niet verder keer naar de inchecktijd betekent alleen maar dat u geluk heeft gehad. Met uw leeftijd (in ieder geval 60 jaar want Keuzedagen) zou u oud en wijs genoeg moeten zijn om dit te beseffen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwijs nog even fijntjes naar dit topic https://community.ns.nl/op-het-station-17/te-vroeg-inchecken-met-ns-abonnement-dal-vrij-70928 (over vóór 6:30 inchecken, maar NS beweerde dat iemand pas veel later was gaan reizen)…

In dat topic zou alleen een controle in de trein dat kunnen bewijzen (een IC Eindhoven - Utrecht nemen diep in de spits), maar dat is bij jou helemaal niet aan de orde!

Ik zie nu pas dat je dit gister geplaatst hebt. Ik heb het eens meegemaakt dat iemand die achter me zat een boete kreeg voor niet binnen een half uur na inchecken was gaan reizen. Meneer had meen ik een Dal Vrij en werd rond 7:45 gecontroleerd in de IC - Den Haag - Eindhoven net na verlaten van Den Haag HS. Op dat station waren de poortjes toen nog niet gesloten, dus kon je als in de buurt woonde nog vroeg in de daluren inchecken, weer naar huis gaan en dan pas later gaan reizen. De (engels sprekende) man had dat blijkbaar gedaan en hield zich nogal van de domme. 

 

Reputatie 6
Badge +2

Voor de goede interpretatie; ik heb niet ingecheckt in de spits in X. Ik was al ingecheckt in de ochtend en ben in X gewoon ingestapt. Inderdaad veel gedoe om niks. Ik vroeg alleen of het mogelijk zou zijn, men zei nee maar het bleek van wel. That's it.   

Als je probeert in te checken en het lukt dan heb je ingecheckt en ben je niet ”gewoon ingestapt”.

Reageer