Skip to main content

Goede avond

Mijn abbonnement met keuze dagen gaan in augustus in.                                                     Die van mijn vrouw gaat in mei in met keuze dagen.                                                           Kan ik mijn keuze dagen tijdelijk stop zetten, en in mei weer aanvragen of moet ik alles van mij         opzeggen en in mei weer aanvragen zodat we samen gelijk oplopen.   

met vr. groet.    

Het kan in principe niet, zoals hier eerder is aangegeven. Het opnieuw aanvragen is ook niet zo simpel, want het loopt parallel met uw abonnementsjaar en ik begrijp dat die aanvangsdata van u beiden verschillend zijn. Mogelijk dat men bij Klantenservice nog een truc weet, maar ik verwacht het niet eerlijk gezegd. 030 7515155.

Vroeger waren dit wat administratieve handelingen maar veel is geautomatiseerd computerwerk en dan is het de computer zegt nee.

De vraag om het voor beide echtelieden gelijk te schakelen is wel vaker gesteld, maar het antwoord was altijd negatief.

Met 7 keuzedagen die een heel jaar geldig zijn is dit toch geen probleem meer?

De makkelijkste oplossing is gewoon het abonnement niet opzeggen. Stopt dit toch, tja daarna kan een van de partners zonder zitten. maar je kunt ze ook opmaken voordat degene die zonder komt te zitten het abonnement stopt. Men hoeft niet meer twee maanden met een kaart te doen, je kunt zoveel samen reizen tot ze op zijn. Desnoods zeven dagen achter elkaar. Dat vergemakkelijkt veel.

Maar goed ik heb een antwoord gegeven op de vraag zo die gesteld werd. Ik denk dat je het moet zoeken in anders met de keuzedagen omgaan. Dat doen de meeste echtparen zo.. De keuzedagen aanhouden lost alle problemen op. En als het toch een keer ophoudt en je samen wilt reizen moet dat voor de datum dat het eerste abonnement vervalt.

Geheel met @Thom eens. Geen abonnement stopzetten en het niet nodeloos ingewikkeld maken. In de praktijk maakt het niet wat de abonnementsperiode is. Je koopt er 7 keuzedagen bij die je naar eigen inzicht mag gebruiken. 

Een abonnement met Keuzedagen echt nooit opzeggen eigenlijk.

Reageer