keuzedag 2x geactiveerd | NS Community
beantwoord

keuzedag 2x geactiveerd

  • 1 December 2020
  • 6 reacties
  • 442 Bekeken

Ik heb zondag mijn keuzedag geactiveerd en ingecheckt. Toen ik weer naar huis wilde heb ik weer mijn keuzedag opgehaald en daarna pas ingecheckt. Betekent dit dat ik 2 keuzedagen op 1 dag gebruikt heb? Zo ha, kan ik dit ongedaan maken?

icon

Beste antwoord door Thom 1 December 2020, 22:51

Bekijk origineel

6 reacties

Goedenavond 100829 en welkom op de NS Community! 

Je hebt dus het idee dat je per ongeluk twee Keuzedagen op 1 dag hebt gebruikt? Dit kan zeker voor je worden uitgezocht. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reputatie 7
Badge +4

In principe wordt er op een dag maar eentje tegelijk aangesproken. U heeft er geen twee verbruikt op dezelfde dag. Als u op een andere dag incheckt, wordt de tweede pas geldig. Klantenservice kan het inderdaad nakijken. Ik zou me geen zorgen maken als ik u was.

Helder! Dank je wel

Bij tripje 3 dagen Belgie, kan ik dan vooraf 2 keuze dagen uploaden?

Reputatie 7
Badge +4

U kunt twee tegenwoordig wel keuzedagen opladen. Het is wel van belang met welke kaartjes u verder reist in België. Bij de zuiderburen kunt u niet inchecken op de terugreis, dat moet op het eerste overstapstation in Nederland. Dat moet om uw reis met de keuzedag geldig te maken, ook al is het achteraf. Dit is een uitzondering voor reizigers met een keuzedag. 

U heeft dan toch recht op 100 procent korting in Nederland. Bedenk dat u op de heenweg altijd moet inchecken. Er hangt veel van af welk kaartje u in België gebruikt. Het gebruiken van een keuzedag voor reizen in Nederland kan uitstekend, maar u moet het wel correct aanpakken.

Voor de meelezers: Dit geldt alleen voor de keuzedag, niet met andere kaarten. 

Er zijn dingen veranderd. Let wel op, er moet geen geldige keuzedag meer opstaan als u dit wilt doen.

 

 

Dank, het ging prima. Dat kwam mede omdat bij het eerste station (Breda) ik ruim 2 uur de tijd had door vertraging. Een stroomstoring. Grr. 

Reageer