Skip to main content
Antwoord

keuzedag

• February 15, 2025
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

Ik ben net nieuw mbt keuzedagen. Ik heb gisteren mijn eerste keuzedag gehad en krijg nu een melding dat er weer een keuzedag open staat en dat die geldig is tot 9 maart. Ik dacht dat de keuzedagen gewoon opvraagbaar waren voor het hele jaar of heb ik dat verkeerd begrepen.

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

De geldigheid van Keuzedagen loopt gelijk met het contractjaar van Dal Voordeel.

In Mijn NS kunt u ze inzien, waarschijnlijk heeft u er bij het bestellen geen 7 gekregen en dus ook geen € 29,50 betaald (2e klas). Per 9 maart krijgt u er dan 7 bij, geldig tot maart 2026.

2 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • February 15, 2025

Welkom bij de NS Community!

De geldigheid van Keuzedagen loopt gelijk met het contractjaar van Dal Voordeel.

In Mijn NS kunt u ze inzien, waarschijnlijk heeft u er bij het bestellen geen 7 gekregen en dus ook geen € 29,50 betaald (2e klas). Per 9 maart krijgt u er dan 7 bij, geldig tot maart 2026.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • February 15, 2025

Wat ​@Robert B schrijft is het meest waarschijnlijk. Rond 9 maart krijgt u dan een factuur voor het Dalvoordeelabonnement plus zeven keuzedagen en wordt het automatisch afgeschreven. Als u een Keuzedag heeft verbruikt, krijgt u de volgende dag een bericht dat er weer eentje klaarstaat, maar dat is waarschijnlijk pas weer na negen maart.

Ongevraagd advies: zet de keuzedag er pas op kort voordat u gaat reizen. Op het moment dat u de keuzedag er op heeft gezet en u checkt in in de daluren dan wordt uw keuzedag automatisch aangesproken. Het is handiger hem er pas op te zetten kort voordat u gaat reizen, want dan kunt u ook eventueel een kortere reis maken waarbij u met korting reist. In dat geval is het zonde met de keuzedag te reizen, want het voordeel van de keuzedagen is juist dat u er langere reizen mee kunt maken voor relatief weinig geld.