keuzedag - kun je vrij reizen in juli en augustus | NS Community
beantwoord

keuzedag - kun je vrij reizen in juli en augustus


Kan ik ergens op de site de produktvoorwaarden van de Keuzedagen (bij een Voordeeluren-abonnement) vinden? Ik hoop daarmee antwoord te krijgen op de volgende vraag:

Met een voordeelurenkaart kun je ook met korting reizen:
- in het weekend voor 9 uur
- in juli en augustus voor 9 uur
- op met name genoemde feestdagen

Kan dat met een Keuzedag ook? Of moet je met bijvoorbeeld een Keuzedag in juli wel wachten tot na 9 uur om vrij te kunnen reizen?
icon

Beste antwoord door Thom 22 May 2018, 20:37

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt met een elektronische keuzedag op de chipkaart in juli en augustus de hele dag met uw keuzedag reizen, met 100 procent korting dus. Dat kan niet met papieren keuzedagen. Als u papieren keuzedagen heeft, moet u wel tot negen uur wachten, al mag u desnoods er ook voor half zeven in de ochtend mee inchecken.

Met de normale keuzedagen die u ophaalt op de automaat, reist u in deze maanden juli en augustus de hele dag gratis.
Volgens de website kan dit maar in de praktijk niet. Gister 14 aug. 0m 08.00 met keuzedag ingecheckt maar toch vol tarief moeten betalen.
Badge +3
Alleen voor keuzedagen bij een Voordeelurenabonnement, dat sinds 2011 niet meer verkocht wordt, maar door bestaande abonnementhouders nog wel kan worden verlengd, geldt dat ze in juli en augustus de hele dag te gebruiken zijn.

U hebt kennelijk keuzedagen bij een Dal Voordeel- of Altijd Voordeel-abonnement. Voor Keuzedagen bij die abonnementen gelden het hele jaar dezelfde uren van geldigheid, dus op werkdagen niet in de ochtendspits. Zie deze pagina.

Mag ik met mijn voordeelurenabonnement met keuzedagen nog steeds hele dagen reizen in de maanden juli en augustus?

Badge +3

Nee. Sinds 1 januari 2021 gelden ook voor het Voordeelurenabonnement het hele jaar dezelfde spits- en daluren. Dat betekent dus geen korting meer in de spitsuren in de maanden juli en augustus. Dat geldt ook voor Keuzedagen: ook in juli en augustus alleen nog geldig als er in de daluren mee wordt ingecheckt.

Reputatie 7
Badge +3

Mag ik met mijn voordeelurenabonnement met keuzedagen nog steeds hele dagen reizen in de maanden juli en augustus?


Ja hoor, alleen reis je bij inchecken in de spits tegen vol tarief.

Als je de brieven/e-mails rondom de wijzigingen die sinds 2019 hierover verzonden zijn aan abonnementhouders had gelezen, dan had je deze vraag niet hoeven te stellen.

Ik heb een dal uren voorbeeldkaarten.

Maar kan niet via mijn producten naar keuzendagenkaart komen. Krijg alleen flex.

Hoe kom ik aan de keuzendagen kaarten?

Badge +3

Via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD kan je Dal Voordeel op Saldo bestellen, plus Keuzedagen.

Reputatie 7
Badge +3

Via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD kan je Dal Voordeel op Saldo bestellen, plus Keuzedagen.

Als je 60+ bent.

Heb je nu Flex dan kun je deze omzetten naar Dal voordeel op saldo. Dat kun je zelf, maar ook via de klantenservice doen. Vind je het te ingewikkeld bestel dan Dal voordeel+ keuzedagen op een nieuwe kaart via de link en zet jouw flex op basis.

Badge +3

Via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD kan je Dal Voordeel op Saldo bestellen, plus Keuzedagen.

Als je 60+ bent.

Die optie voor Keuzedagen staat er altijd, maar als je nog geen 60 bent krijg je vanzelf een foutmelding over ongeldige geboortedatum. Logisch 🤣

Reageer