beantwoord

Keuzedag met tussenstop?

  • 22 June 2023
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Ik moet volgende week (vanuit Groningen) in de middag in Hoogeveen zijn, en aan het begin van de avond in Rotterdam. Kan dat met een keuzedag? Inchecken in Groningen met een keuzedag is natuurlijk geen probleem, maar bij het doorreizen vanuit Hoogeveen naar Rotterdam kom ik in de spits terecht -- dat kan niet anders, want anders kan ik mijn activiteit in Hoogeveen niet afronden en ben ik niet op tijd in Rotterdam. Geldt bij het inchecken in Hoogeveen dan automatisch de keuzedag die eerder is geactiveerd, of wordt dit dan opeens met vol tarief in rekening gebracht? 

icon

Beste antwoord door Robert B 22 June 2023, 19:32

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij inchecken in de spits met een (eerder geactiveerde) Keuzedag wordt deze niet aangesproken en reis je voltarief.

Je zult dus vóór 16:05 weer in moeten checken in Hoogeveen, en mag dan gerust de spits in reizen. Anders zul je moeten wachten tot 18:25 om met de Keuzedag te kunnen inchecken.

Wat wel kan is onderweg na de spits ergens uit- en weer inchecken, de Keuzedag is dan meteen weer geldig (je hoeft geen 35 minuten te wachten).

Als de stop (overstap) in Hoogeveen minder dan 35 minuten is (met vervolg van je reis in de spits) dan blijft de Keuzedag wel geldig.

Dank, Robert - duidelijk verhaal! 

Reageer