keuzedag niet gebruikt | NS Community
beantwoord

keuzedag niet gebruikt

  • 21 May 2022
  • 2 reacties
  • 119 Bekeken

Vanochtend op pad naar mijn kleinkinderen in Amsterdam,we spraken af bij A’dam Centraal.

Hoorde op R’dam centraal al omroepen dat er vertraging/ storing was voor deze reis.

Ben op perron 12 in de trein  gestapt van 11.11 maar toen we al 15 min zaten moesten we ineens overstappen naar een trein op perron 11.

Hartstikke vol ,mensen met koffers ,ik stond ingeklemd in een portaal en werd niet goed ,dus durfde niet verder en ben uitgestapt.

ook al omdat ik vanaf Zuid met de metro naar Zuid moest vanwege die storing.

Heel jammer, had ook mijn keuzedag ingezet , normaal kan je zo weer uitschecken en kost het je niets maar nu ben ik toch een keuzedag kwijt.

zou ik die terug kunnen vragen ?

 

icon

Beste antwoord door Thom 21 May 2022, 14:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik ben bang van niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Als u op hetzelfde station binnen een uur weer uitcheckt, is de keuzedag een volgende keer nog geldig, en geldt hij dus als niet gebruikt. In dat geval bent u hem dus echt niet kwijt. Er zijn poortjes in Rotterdam, weet u zeker dat u niet binnen een uur bent uitgecheckt bij NS? U kunt niet bij de metro komen zonder eerst uit te checken bij NS. Langer dan een uur ingecheckt zijn betekent dat de keuzedag wel is benut en dan bent u hem kwijt voor een volgende dag.

Als u niet binnen een uur weer uitcheckte, kunt een beroep doen op coulance bij Klantenservice, 030 7515155. Wie weet heeft u geluk, men is wel eens wat soepeler met ouderen, maar ik zou er niet van te voren van uitgaan.

 

Reageer