beantwoord

keuzedag vergeten op te halen

  • 1 September 2021
  • 6 reacties
  • 203 Bekeken

Gisteren heb ik gereisd van Arnhem Velperpoort naar Groningen maar vergeten mn keuzedag in Arnhem op te halen. Kan ik dat alsnog met terugwerkende kracht regelen?

Vr.gr Els Groen 

icon

Beste antwoord door Laura NS 1 September 2021, 10:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Nee.

Helaas kan dat niet. Ik heb pas ook een keer om 18:24 (spits) ingecheckt in plaats van om 18:25 (daluren) en toen moest ik ook gewoon betalen.

Ik denk dat aan dit soort verzoeken geen beginnen aan is. Als iedereen achteraf zijn vervoersbewijs wil gaan inruilen voor een ander soort vervoersbewijs is het hek van de dam. 

Het wordt nu wel echt heel lastig. Voorheen was een Keuzedag 2 maanden geldig. Dan konden we nog voorstellen om 1 Keuzedag te laten verlopen en nadat deze verlopen was konden we dan toezeggen de reis te vergoeden voor die Keuzedag (mits dit van tevoren was afgesproken met KS). Nu Keuzedagen een jaar geldig zijn, is dit niet meer haalbaar.

Reputatie 2

Ik had gisteren iets soortgelijks. Ik wilde op een keuzedag reizen. Op de heenweg moest ik hard rennen om de trein te halen. Ik had met iemand afgesproken en wilde er op tijd zijn. Dat was natuurlijk mijn eigen schuld, ik had juist wat eerder moeten vertrekken omdat er weleens wachttijd is bij de enige automaat. Door de haast was het ophalen van die keuzedag gewoon even totaal uit mijn hersenen verdwenen terwijl ik dat wel had gepland voor die dag. Bij het instappen realiseerde ik me direct; shit, ik betaal nu, dat was niet de bedoeling. In een split second nog overwogen om direct weer uit de trein te springen en de volgende trein te nemen, maar die zou 30 minuten later vertrekken en dan zou ik te laat aankomen. Aan het einde van de dag heb ik voor de terugreis wel de keuzedag geladen. Net gebeld met de NS en gevraagd of ik misschien de kosten van de heenreis terug kon krijgen. Eerlijk gezegd dacht ik dat doen ze vast niet, daar had ik dan wel van gebaald, maar me bij neergelegd. Maar de NS ging akkoord. Meevallertje! Het zit ook wel es mee. Het enige verschil met de topic startster is dat ik de keuzedag later op de dag WEL aangezet heb.      

Reputatie 7
Badge +3

Ik had gisteren iets soortgelijks. Ik wilde op een keuzedag reizen. Op de heenweg moest ik hard rennen om de trein te halen. Ik had met iemand afgesproken en wilde er op tijd zijn. Dat was natuurlijk mijn eigen schuld, ik had juist wat eerder moeten vertrekken omdat er weleens wachttijd is bij de enige automaat. Door de haast was het ophalen van die keuzedag gewoon even totaal uit mijn hersenen verdwenen terwijl ik dat wel had gepland voor die dag. Bij het instappen realiseerde ik me direct; shit, ik betaal nu, dat was niet de bedoeling. In een split second nog overwogen om direct weer uit de trein te springen en de volgende trein te nemen, maar die zou 30 minuten later vertrekken en dan zou ik te laat aankomen. Aan het einde van de dag heb ik voor de terugreis wel de keuzedag geladen. Net gebeld met de NS en gevraagd of ik misschien de kosten van de heenreis terug kon krijgen. Eerlijk gezegd dacht ik dat doen ze vast niet, daar had ik dan wel van gebaald, maar me bij neergelegd. Maar de NS ging akkoord. Meevallertje! Het zit ook wel es mee. Het enige verschil met de topic startster is dat ik de keuzedag later op de dag WEL aangezet heb.      

Dan heb je gisteren heel veel geluk gehad, meestal is men niet zo coulant. En wat je zegt jij had wel later op de dag gebruik gemaakt van een keuzedag, dat zal wel meegeholpen hebben bij de beslissing om de heenreis te vergoeden.

Met terugwerkende kracht kan niet, want die vergeten keuzedag blijft gewoon staan en te gebruiken.

Reageer