Skip to main content

Mijn keuzedag is geldig tot en met 31 maart 2023. En vandaag is het 31 maart 2023. Voor mijn reis naar  Den Haag wilde ik deze gebruiken. Tot mijn grote verbazing blijkt deze dag te zijn verlopen! En heb ik op saldo moeten reizen. En dat is bijna €18,= vanaf Coevorden. Gaat de ns dit weer rechtzetten? Nu ben ik én mijn 1e klas keuzedag én €18,= kwijt

Hoi Teetske en welkom bij de NS Community! 

Ik kan heel goed begrijpen dat je hiervan baalt! Helaas zijn Keuzedagen die al klaar stonden, door een technische fout, niet meer te gebruiken op de laatste dag van geldigheid. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice, dan kan er gekeken worden naar de beste oplossing voor jou.


NS gaat dit niet uit zichzelf rechtzetten. Je zult hiervoor telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact op moeten nemen met NS klantenservice.

Er zijn meerdere topics hierover. Maak duidelijk dat het tot en met is, dus de keuzedag dan ook te gebruiken moet zijn. Je zult gecompenseerd worden met keuzedag-code. Geef aan dat het om een 1e klas keuzedag gaat. Ik verwacht niet dat de extra kosten die je nu hebt moeten maken gecompenseerd worden.

Stond de volgende keuzedag niet klaar en had je die niet kunnen gebruiken, of heb je jouw keuzedagabonnement opgezegd en was dit de laatste?


NS gaat dit niet uit zichzelf rechtzetten. Je zult hiervoor telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact op moeten nemen met NS klantenservice.

Er zijn meerdere topics hierover. Maak duidelijk dat het tot en met is, dus de keuzedag dan ook te gebruiken moet zijn. Je zult gecompenseerd worden met keuzedag-code. Geef aan dat het om een 1e klas keuzedag gaat. Ik verwacht niet dat de extra kosten die je nu hebt moeten maken gecompenseerd worden.

Stond de volgende keuzedag niet klaar en had je die niet kunnen gebruiken, of heb je jouw keuzedagabonnement opgezegd en was dit de laatste?

Ik had vandaag al gebeld met de klantenservice. Die dame zei dat ik gisteren de dag had moeten ophalen. Ik kreeg haar niet duidelijk dat het tot en met is. Maar morgen ga ik wel weer bellen. 


NS gaat dit niet uit zichzelf rechtzetten. Je zult hiervoor telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact op moeten nemen met NS klantenservice.

Er zijn meerdere topics hierover. Maak duidelijk dat het tot en met is, dus de keuzedag dan ook te gebruiken moet zijn. Je zult gecompenseerd worden met keuzedag-code. Geef aan dat het om een 1e klas keuzedag gaat. Ik verwacht niet dat de extra kosten die je nu hebt moeten maken gecompenseerd worden.

Stond de volgende keuzedag niet klaar en had je die niet kunnen gebruiken, of heb je jouw keuzedagabonnement opgezegd en was dit de laatste?

Ik had vandaag al gebeld met de klantenservice. Die dame zei dat ik gisteren de dag had moeten ophalen. Ik kreeg haar niet duidelijk dat het tot en met is. Maar morgen ga ik wel weer bellen. 

Dat is de vraag of die keuzedag dan toch nog op die laatste dag te gebruiken is. Ik had het willen testen, maar gezien het gedoe wat ik had toen die keuzedag verdwenen was, maar niet gedaan. Ik zag overigens de avond ervoor dat hij al niet meer in mijn overzicht stond. En ben toen gaan bellen. Helaas na lang in de wacht werd de verbinding verbroken.

Er staat geldig tot en met er staat nergens op te halen tot .. je hebt gewoon recht op vervangende keuzedag 1e klas. Verwijs maar naar deze community. En laat ze niets terug zetten, dat kan helemaal niet.

 


Als een Keuzedag geldig t/m datum X de avond van tevoren al niet meer in je overzicht stond (om op te halen) was er echt iets aan de hand!

Stel je hebt een Keuzedag voor 1 feb t/m 31 mrt (oude stijl, 2 maanden geldig) dan moet je die toch gewoon op 30 maart kunnen laden om mee te reizen, al is dat pas op 31 maart?

Bij (nieuwe stijl, een jaar geldig) zou dat een Keuzedag zijn voor 1 april 2022 t/m 31 maart 2023.

Als dat zo werkt (verplicht een dag van tevoren laden) dan zou er op 31 maart een Keuzedag klaar moeten staan voor gebruik tussen 1 april 2023 en eind maart 2024…

Slechte grap als dat maar één kant op werkt!


Hoi Teetske en welkom bij de NS Community! 

Ik kan heel goed begrijpen dat je hiervan baalt! Helaas zijn Keuzedagen die al klaar stonden, door een technische fout, niet meer te gebruiken op de laatste dag van geldigheid. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice, dan kan er gekeken worden naar de beste oplossing voor jou.

Enig idee of deze technische fout die nu al; jaren duurt ooit nog opgelost gaat worden. Zijn wel veel treurige topics hierover. Dat jullie klantenservice ook nog steeds het onzinverhaal aanhoudt is helemaal treurig. 


Als een Keuzedag geldig t/m datum X de avond van tevoren al niet meer in je overzicht stond (om op te halen) was er echt iets aan de hand!

Stel je hebt een Keuzedag voor 1 feb t/m 31 mrt (oude stijl, 2 maanden geldig) dan moet je die toch gewoon op 30 maart kunnen laden om mee te reizen, al is dat pas op 31 maart?

Bij (nieuwe stijl, een jaar geldig) zou dat een Keuzedag zijn voor 1 april 2022 t/m 31 maart 2023.

Als dat zo werkt (verplicht een dag van tevoren laden) dan zou er op 31 maart een Keuzedag klaar moeten staan voor gebruik tussen 1 april 2023 en eind maart 2024…

Slechte grap als dat maar één kant op werkt!

Dat die keuzedag op de laatste dag er niet meer staat zal te maken hebben net dat de volgende al klaar staat. Die pas de dag er op te gebruiken is. 


Enig idee of deze technische fout die nu al; jaren duurt ooit nog opgelost gaat worden. Zijn wel veel treurige topics hierover. Dat jullie klantenservice ook nog steeds het onzinverhaal aanhoudt is helemaal treurig. 

Je zou inderdaad inmiddels verwachten dat er een datum genoemd kan worden waarop dit opgelost zal zijn. Of toch tenminste een jaar en een kwartaal waarin dat gepland staat.


Er is geen specifieke datum te vermelden omdat dit opgelost wordt bij de jaarlijkse verlenging van het Keuzedagen abonnement. Ik ken er de details niet van, maar dit is wat er intern wordt aangegeven.


Er is geen specifieke datum te vermelden omdat dit opgelost wordt bij de jaarlijkse verlenging van het Keuzedagen abonnement. Ik ken er de details niet van, maar dit is wat er intern wordt aangegeven.

Dus als ik het goed begrijp kan men nu op de laatste geldigheidsdatum een keuzedag op d'r kaart zetten.

Is dat de reden dat ik in ttt andere jaren na verlenging op de dag zelf pas bericht kreeg dat nieuwe keuzedagen klaarstonden en niet dag van te voren?


Voor zover ik begrijp zou de Keuzedag nu inderdaad ook afgehaald moeten kunnen worden op de laatste dag van geldigheid.

Het lijkt erop dat dit probleem verholpen wordt doordat er na de contractvernieuwing gebruik gemaakt wordt van de nieuwe versie Keuzedagen. Het fout van de laatste geldigheid wordt met deze nieuwe variant namelijk opgelost.

Bij de nieuwe Keuzedagen is ook de communicatie iets anders, gezien het gebruik en de geldigheid anders is. Dus daar zou het inderdaad te maken mee kunnen hebben.


Mijn keuzedag is geldig tot en met 31 maart 2023. En vandaag is het 31 maart 2023. Voor mijn reis naar  Den Haag wilde ik deze gebruiken. Tot mijn grote verbazing blijkt deze dag te zijn verlopen! En heb ik op saldo moeten reizen. En dat is bijna €18,= vanaf Coevorden. Gaat de ns dit weer rechtzetten? Nu ben ik én mijn 1e klas keuzedag én €18,= kwijt

UPDATE:

Ik heb heel wat moeite moeten doen om de mensen van klantenservice duidelijk te maken dat er verschil is tussen tot en tot en met. Maar bij het 4e telefoontje iemand die het begreep. Met hem ook afgesproken dat de door mij gemaakte reiskosten vergoed zouden worden. Dat is inmiddels overgemaakt. Dus heel netjes. Maar ik blijf het maar raar vinden dat de ns die zelf een ict  probleem heeft en dat dan een klantenservice daar niet van op de hoogte is. En dat de ns daar richting abonnementhouders niet over communiceert. 


Ook ik heb te maken gehad met een verlopen keuzedag. Vandaag 14 april wilde ik gebruik maken van de keuzedag, geldig tot en met(!!) Vandaag. Ik wilde naar Bergen op Zoom. Op het station aangekomen stond de keuzedag er niet meer op. Vreemd. De volgende keuzedag stond er al wel, t/m 14 juni. Daar de reis niet noodzakelijk was ben ik huiswaarts gegaan. Inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice. Daar werd beweerd, dat je de dag voor de vervaldatum de keuzedag moest ophalen. Dat is uitermate vreemd. Immers, als ik dat doe en bijvoorbeeld die zelfde dag nog een rit maak naar Gilze Rijen, pakt de check in automatisch de opgehaalde keuzedag hetgeen niet de bedoeling is. Ik heb dat uitgelegd, maar de dame was standvastig en zei dat dit nu eenmaal de procedure zou zijn. Als dat zo is dan is dat volgens mij niet correct en dient die procedure aangepast te worden. Of de t/m datum een dag eerder zetten , maar ik vrees dat daarmee het probleem niet opgelost is. Ik ben benieuwd naar de reactie/nieuwe keuzedag. 


Ook ik heb te maken gehad met een verlopen keuzedag. Vandaag 14 april wilde ik gebruik maken van de keuzedag, geldig tot en met(!!) Vandaag. Ik wilde naar Bergen op Zoom. Op het station aangekomen stond de keuzedag er niet meer op. Vreemd. De volgende keuzedag stond er al wel, t/m 14 juni. Daar de reis niet noodzakelijk was ben ik huiswaarts gegaan. Inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice. Daar werd beweerd, dat je de dag voor de vervaldatum de keuzedag moest ophalen. Dat is uitermate vreemd. Immers, als ik dat doe en bijvoorbeeld die zelfde dag nog een rit maak naar Gilze Rijen, pakt de check in automatisch de opgehaalde keuzedag hetgeen niet de bedoeling is. Ik heb dat uitgelegd, maar de dame was standvastig en zei dat dit nu eenmaal de procedure zou zijn. Als dat zo is dan is dat volgens mij niet correct en dient die procedure aangepast te worden. Of de t/m datum een dag eerder zetten , maar ik vrees dat daarmee het probleem niet opgelost is. Ik ben benieuwd naar de reactie/nieuwe keuzedag. 

Ja ze draaien allemaal hetzelfde verhaal af. Het probleem ligt echt bij de NS


Ook ik heb te maken gehad met een verlopen keuzedag. Vandaag 14 april wilde ik gebruik maken van de keuzedag, geldig tot en met(!!) Vandaag. Ik wilde naar Bergen op Zoom. Op het station aangekomen stond de keuzedag er niet meer op. Vreemd. De volgende keuzedag stond er al wel, t/m 14 juni. Daar de reis niet noodzakelijk was ben ik huiswaarts gegaan. Inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice. Daar werd beweerd, dat je de dag voor de vervaldatum de keuzedag moest ophalen. Dat is uitermate vreemd. Immers, als ik dat doe en bijvoorbeeld die zelfde dag nog een rit maak naar Gilze Rijen, pakt de check in automatisch de opgehaalde keuzedag hetgeen niet de bedoeling is. Ik heb dat uitgelegd, maar de dame was standvastig en zei dat dit nu eenmaal de procedure zou zijn. Als dat zo is dan is dat volgens mij niet correct en dient die procedure aangepast te worden. Of de t/m datum een dag eerder zetten , maar ik vrees dat daarmee het probleem niet opgelost is. Ik ben benieuwd naar de reactie/nieuwe keuzedag. 

De procedure dat je een dag van te voren een keuzedag moet ophalen bij willen reizen op laatste dag geldig tot met datum is niet bekend gemaakt bij abonnementhouders. De vraag is of die dan op de tot met dag nog op de kaart staat.


Reageer