beantwoord

Keuzedagen bestellen lukt niet, welke oplossing?

  • 23 February 2023
  • 3 reacties
  • 230 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Op 19 jan '23  voor het eerst keuzedagen besteld bij een bestaand daluren voordeel abonnement (geldig tot juli "23). Deze keuzedagen heb ik echter nooit ontvangen. Hierover meerdere malen telefonisch contact met NS gehad. Volgens hen heb ik keuzedagen wel gekregen en konden ze daarom niet opnieuw meer worden besteld.

Ik kreeg het volgende advies van NS: abonnement opzeggen, nieuw dal voordeelurenabb bestellen en daar de keuzedagen bij bestellen. Dit advies heb ik  opgevolgd. 

Maar... ook bij nieuwe abb lukt het niet om keuzedagen te bestellen. NS zegt geeft als reden dat ik ze al heb gehad en dus tot jan '24 (12 mnd) moet wachten met opnieuw bestellen.

Het klopt niet wat NS zegt. Ik heb deze keuzedagen nog nooit gekregen en dus ook niet gebruikt. Ze zijn ook nergens in Mijn NS zichtbaar. Daar zouden ze dan toch ook in mijn reishistorie moeten staan.

Kortom: NS biedt een service aan die niet wordt geleverd. Als klant ben ik dupe van een fout in het NS systeem. 

Hoe kan dit worden opgelost?

Klantenservice bellen is geen optie, want die geven steeds bovenstaande onjuiste antwoorden (zie 1e en 3e alinea).

Via chat kan je uren wachten voordat er een medewerker beschikbaar is. Op Facebook- chat krijg ik geen reactie. 

Is de juiste oplossing via deze topic te vinden?

 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 23 February 2023, 23:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt nooit een mail gekregen op het mailadres wat gekoppeld is aan jouw account met een overzicht van keuzedagen?

Er zijn de afgelopen week/weken problemen geweest met zichtbaarheid van keuzedagen in mijnNS. Je zou met de kaart waarop je ze in januari 23 hebt aangevraagd langs een automaat kunnen gaan en kijken of er keuzedagen klaarstaan op de automaat. 

Ik ben benieuwd, kreeg je bij het opzeggen het vooruitbetaalde abonnementsgeld terug?

Badge +3

@Ansc ik vermoed dat het wel goed komt na (herhaaldelijk) contact met de NS Klantenservice. 

Succes dus!

Ik heb inderdaad geen mail over keuzedagen gekregen op het aan mij abonnement gekoppelde account.

Helaas heb ik de eerste kaart ook niet meer. Ik heb nl nu (op advies van de NS) een nieuw abonnement. 

Het restbedrag van mijn eerste abonnement heb ik wel retour gekregen.

Ik blijf hoop houden dat het ooit goed komt.

Reageer