Keuzedagen direct beschikbaar? | NS Community
beantwoord

Keuzedagen direct beschikbaar?

  • 26 November 2021
  • 7 reacties
  • 235 Bekeken

Als ik vandaag een flex abonnement afsluit kan ik dan morgen met keuzedagen reizen?

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 November 2021, 13:08

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Keuzedagen zijn niet beschikbaar bij Flex-abonnementen. U moet een klassiek Dal Voordeel-abonnement (reizen op saldo) nemen als u Keuzedagen wilt. Zo'n abonnement sluit u af door op deze pagina rechtsboven eerst Op saldo te kiezen. Als u daarna op Bestel nu klikt, dan kunt u in de volgende stap naast het abonnement ook meteen de Keuzedagen bestellen.

Als u al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, dan kunt u het abonnement bestellen voor op die kaart en dan kunt u het vrijwel meteen gebruiken. Hebt u nog geen persoonlijke OV-chipkaart, dan kan het abonnement niet eerder ingaan dan over een week. Morgen al reizen met de bijbehorende Keuzedagen is dan niet mogelijk.

Volgens mij kunt u wel morgen met een Keuzedag reizen als u al een persoonlijke OV-chipkaart hebt en het abonnement voor die kaart bestelt. Maar ik heb de wijzigingen bij Keuzedagen de afgelopen tijd maar met een half oog gevolgd, dus voor meer zekerheid is het even wachten op de reactie van een moderator of een ter zake kundig forumlid op leeftijd.

Reputatie 7
Badge +4

Het klopt, zoals gebruikelijk bij Tochjo, en het kan zelfs vandaag nog. U krijgt meteen twee keuzedagen en de volgende over twee maanden. Keuzedagen zijn een jaar geldig.  

 

Met uw welnemen,

 

Th. B. Bommel, op leeftijd ;-)

Ik wil donderdag op een keuzedag reizen.

En heb een OV vervoers bewijs

Hoe kom ik aan een abonnement voor keuze dagen.?

Badge +3

Hoe kom ik aan een abonnement voor keuze dagen.?

Via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD

Reputatie 7
Badge +4

Als u op saldo reist en een geldige persoonljke ov-chipkaart heeft, kunt u op de NS site onder abonnementen kiezen voor Dal Voordeel, dan kiezen voor het abonnement op saldo voor €61,20 en vervolgens krijgt u een scherm waarbij u de keuzedagen aan kunt vragen. De prijs rekent u af. Als u uw nummer van de kaart die u nu heeft correct heeft opgegeven, kunt u binnen een uur en waarschijnlijk sneller dit abonnement met keuzedagen activeren.

Let wel: u kunt Flex en keuzedagen niet combineren, het moet met vooruitbetaling van een jaarabonnement. U krijgt direct twee keuzedagen en daarna na elke twee maanden weer eentje. ze zijn allemaal een jaar geldig.

Reputatie 7
Badge +3

Aanvulling: Je kunt keuzedagen alleen bestellen als je 60+ bent.

Reageer