Keuzedagen inzien na beëindigen abonnement | NS Community
beantwoord

Keuzedagen inzien na beëindigen abonnement


Badge +3

Kon het niet vinden (vraag namens iemand anders) dus bij deze:

Waar kan je nog te gebruiken Keuzedagen inzien na beëindigen van een abonnement?

Ik neem aan op een kaartautomaat, maar in Mijn NS lukt dat dus niet meer?

Bij stap 2 (Mijn producten) staat Reizen op Saldo, zonder verwijzing naar Gekoppelde extra opties.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 21 July 2022, 21:26

Bekijk origineel

22 reacties

In Mijn NS kan je wel bij ‘tonen op te halen producten’ zien welke Keuzedagen je kan activeren bij de automaat. Dat staat onder de gekoppelde kaart op je startpagina in Mijn NS. 

Badge +3

Thanks, ik geef het door.

De gegeven aanwijzigingen volgend kom ik nergens! Omdat het produkt (dalurenkaart) is verdwenen waar de keuzedagen aan gekoppeld zijn is dit nmm niet meer te zien. Graag iets meer uitleg. 

Heb je dan per ongeluk ook je OV-chipkaart uit je account verwijderd?

 

Goedenavond 

Ik ben degene die dit op Twitter aangaf

Het gaat erom dat ik het dalurenabonnement juist niet verlengd had….

 

 

Daluren staan er niet meer. Ik heb gewoon reizen op saldo.
ook klikken helpt niet dan krijg je dit:


Het is bovendien gek dat de dalurenkorting met de keuzedagen gewoon weggemoffeld wordt op de site, want het moet een flexabonnement worden dat iedereen moet nemen. Ik heb een flexabonnement gehad voordat ik een daluren abonnement had, maar dat voldeed gewoon niet. De dag na mijn reizen moest ik de reiskosten van de vorige dag declareren bij mijn werkgever, maar dat kon niet want bij het flexabonnement werden de kosten van tram en bus niet tegelijk zichtbaar bij de ns en waren ze ook niet meer zichtbaar op de ov site...Met een daluren abonnement heb je alles netjes overzichtelijk bij elkaar op de ov site….

Wat is je handle? Dan kijk ik even naar het  volledige verhaal. Je zou de Keuzedagen wel nog in moeten kunnen zien zover ik weet. Ook als je Dal Voordeel abonnement is beëindigd.

Wat is een handle?

 

Je gebruikersnaam voor Twitter. :)

Guido van den Elshout (@HappyHotelier) / Twitter

Yes, gevonden! Ik zal even gauw lezen.

Ah, dus het kopje "Keuzedagen” onder jouw producten is dus niet meer zichtbaar begrijp ik?

dat klopt

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi gjvde!

De Keuzedagen zijn niet meer in jouw account te vinden omdat het abonnement is beëindigd. Maar er staat uiteraard nog wel Keuzedagen voor je klaar. Je kan vie het contact op Twitter nog vragen naar welke Keuzedagen dit zijn en wat de geldigheid hiervan is.

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is heb jij bij de start of verlenging van jouw keuzedagenabonnement een overzicht van jouw keuzedagen gekregen. Alle klaargezette keuzedagen wat je voor de beëindiging van jouw abonnement nog niet gebruikt hebt, kun je tot einde geldigheidsdatum gebruiken. Voor nog niet klaargezette keuzedagen krijg je restitutie.

Badge +3

Als het goed is heb jij bij de start of verlenging van jouw keuzedagenabonnement een overzicht van jouw keuzedagen gekregen. Alle klaargezette keuzedagen wat je voor de beëindiging van jouw abonnement nog niet gebruikt hebt, kun je tot einde geldigheidsdatum gebruiken. Voor nog niet klaargezette keuzedagen krijg je restitutie.

Lekker duidelijk, en waar kan je dat zien?

NS: bij een kaartautomaat dus (nou ja, supermarkt mag ook).

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is heb jij bij de start of verlenging van jouw keuzedagenabonnement een overzicht van jouw keuzedagen gekregen. Alle klaargezette keuzedagen wat je voor de beëindiging van jouw abonnement nog niet gebruikt hebt, kun je tot einde geldigheidsdatum gebruiken. Voor nog niet klaargezette keuzedagen krijg je restitutie.

Lekker duidelijk, en waar kan je dat zien?

NS: bij een kaartautomaat dus (nou ja, supermarkt mag ook).

Inderdaad, bij een kaartautomaat. Maar als je niet naar een automaat toe wil of kan dan kun je de mail met overzicht terugzoeken.

Badge +3

Uit een ander topic:

Op je Mijn NS Startpagina (website) staat per ov-chipkaart Tonen op te halen producten.

Resterende Keuzedagen na beëindigen van een abonnment zouden daar moeten staan.

Oh wacht, dat antwoord had @Maxime NS al gegeven.

Vandaag pas weer tijd gehad om er even in te duiken. Ik had NS een maand geleden via Twitter ge dee emmed. In de tussentijd na verloop van tijd (met excuses vanwege drukte) heeft NS geantwoord dat mijn observatie klopte en dat mijn keuze dagen niet (meer) zichtbaar waren. Vervolgens heeft NS mijn keuzedagen die nog geldig waren weer onder de op te halen producten aan mijn kaart gekoppeld. Het zijn er nog 6 dus best de moeite waard.

Het volgende verhaal van Modo klopt dus niet! Na beëindiging blijven nog niet gebruikte keuzedagen geldig en worden ze niet Gerestitueerd.!!

Als het goed is heb jij bij de start of verlenging van jouw keuzedagenabonnement een overzicht van jouw keuzedagen gekregen. Alle klaargezette keuzedagen wat je voor de beëindiging van jouw abonnement nog niet gebruikt hebt, kun je tot einde geldigheidsdatum gebruiken. Voor nog niet klaargezette keuzedagen krijg je restitutie.

 

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag pas weer tijd gehad om er even in te duiken. Ik had NS een maand geleden via Twitter ge dee emmed. In de tussentijd na verloop van tijd (met excuses vanwege drukte) heeft NS geantwoord dat mijn observatie klopte en dat mijn keuze dagen niet (meer) zichtbaar waren. Vervolgens heeft NS mijn keuzedagen die nog geldig waren weer onder de op te halen producten aan mijn kaart gekoppeld. Het zijn er nog 6 dus best de moeite waard.

Het volgende verhaal van Modo klopt dus niet! Na beëindiging blijven nog niet gebruikte keuzedagen geldig en worden ze niet Gerestitueerd.!!

Als het goed is heb jij bij de start of verlenging van jouw keuzedagenabonnement een overzicht van jouw keuzedagen gekregen. Alle klaargezette keuzedagen wat je voor de beëindiging van jouw abonnement nog niet gebruikt hebt, kun je tot einde geldigheidsdatum gebruiken. Voor nog niet klaargezette keuzedagen krijg je restitutie.

 

Wat klopt er niet?

Ik heb het over restitutie voor keuzedagen die nog niet klaargezet zijn. Dat is bijvoorbeeld een keuzedag die geldig is van 2 september 2022 tot 1 september 2023. De 6 dagen die aan jouw kaart gekoppeld zijn de niet gebruikte dagen van voor beëindiging abonnement.

Mij werd door de NS klantenservice verteld dat  je voor het opnemen van keuzedagen een geldig abonnement nodig hebt. Dit is niet wat ik uit het bovenstaande begrijp. Blijkbaar kun je dus gewoon voorgelogen worden door NS medewerkers.

Reputatie 7
Badge +3

Mij werd door de NS klantenservice verteld dat  je voor het opnemen van keuzedagen een geldig abonnement nodig hebt. Dit is niet wat ik uit het bovenstaande begrijp. Blijkbaar kun je dus gewoon voorgelogen worden door NS medewerkers.

Er heeft in december 2022 een wijziging plaatsgevonden voor nieuwe keuzedagenabonnementen, waarbij men in 1x alle 7 keuzedagen krijgt. Mogelijk dat je die alleen nog kunt gebruiken icm geldig abonnement. Je zou anders na een maand dal voordeel kunnen opzeggen en dan 7 keuzedagen hebben die €5,60 + €27,50 hebben gekost en geen €67,20 + €27,50 wat mensen betalen die voor december 2022 hebben afgesloten.

Reageer