beantwoord

Keuzedagen komen te laat

  • 12 November 2022
  • 2 reacties
  • 109 Bekeken

Ik heb gisteren voor mijzelf een Dal Voordeel abonnement afgesloten (61 euro) + 7 keuzedagen.   Mijn vrouw had al een Dal Voordeel op saldo maar nog geen keuzedagen.  Ik moest hiervoor bellen, dit kon niet online geregeld worden. 

De medewerkster die ik aan de telefoon kreeg vertelde dat de keuzedagen voor mijn vrouw pas per 7 december in konden gaan omdat het abonnement van mijn vrouw tot die datum liep.  De twee keuzedagen heb ik echter in november nodig. Hier was niets aan te doen zei de medewerkster. Het kon niet eerder dan 7 december. 

Na het gesprek realiseerde ik me dat ik ook het Dal Voordeel abonnement had kunnen opzeggen en dan daarna een nieuw Dal Voordeel af kunnen sluiten. Dan had ik gelijk online die 7 keuzedagen kunnen regelen. 

Ik weer teruggebeld naar NS.  Deze andere medewerker zegt dat als de mail over de keuzedagen eenmaal is verstuurd , het niet meer mogelijk is om het abonnement op te zeggen en te verlengen en dan nieuwe keuzedagen te regelen. Ik kan het Dal Voordeel voor mijn vrouw wel opzeggen/nieuwe kopen maar de datum voor die keuzedagen blijft op 7 december staan. Mijn vraag is: klopt dit? 

icon

Beste antwoord door MoDe 12 November 2022, 19:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt gebruik maken van herroepingsrecht ivm keuzedagen van jouw vrouw om die al bestelde keuzedagen op te zeggen, maar of het lukt om een nieuw abonnement met keuzedagen per direct te krijgen?

Ik heb eind 2020 een maand na de verlenging mijn VDU met keuzedagen opgezegd en mijn nieuwe dalvoordeel abonnement met keuzedagen ging in op de dag dat ik ooit mijn VDU had afgesloten. Na 11 maanden kreeg ik op de oorspronkelijke dag dat ik ooit VDU had afgesloten verlenging van Dal voordeel + keuzedagen.

Bij op saldo blijft de dag dat je ooit een abonnement afsloot gelden. Keuzedagen moeten gelijk lopen met Dal voordeel. Bij jouw vrouw is dat blijkbaar de 7e.

Wat je wel kunt doen is nu een nieuw abonnement + keuzedagen aanvragen op nieuwe kaart (reken op week dat je deze binnenkrijgt). En over een paar dagen het oude abonnement opzeggen of omzetten naar flex basis. Dat moet wel lukken want ik heb 2 abonnementen op 2 verschillende kaarten met andere verlengingsdata.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Inderdaad dat had de laatste NS medewerker ook gezegd, dat ik een nieuwe ov-kaart kan aanvragen en daarop het nieuwe abonnement kon zetten en dan tegelijkertijd de 7 keuzedagen. We gaan echter binnen een week weg en ik denk dat een nieuwe kaart te laat aankomt. Ik houd de keuzedagen daarom maar op 7 december. Het is wel behoorlijk vervelend dat het advies van de eerste NS medewerkster tekort schoot.  

Reageer