Ik heb gisteren voor mijzelf een Dal Voordeel abonnement afgesloten (61 euro) + 7 keuzedagen. Mijn vrouw had al een Dal Voordeel op saldo maar nog geen keuzedagen. Ik moest hiervoor bellen, dit kon niet online geregeld worden.
De medewerkster die ik aan de telefoon kreeg vertelde dat de keuzedagen voor mijn vrouw pas per 7 december in konden gaan omdat het abonnement van mijn vrouw tot die datum liep. De twee keuzedagen heb ik echter in november nodig. Hier was niets aan te doen zei de medewerkster. Het kon niet eerder dan 7 december.
Na het gesprek realiseerde ik me dat ik ook het Dal Voordeel abonnement had kunnen opzeggen en dan daarna een nieuw Dal Voordeel af kunnen sluiten. Dan had ik gelijk online die 7 keuzedagen kunnen regelen.
Ik weer teruggebeld naar NS. Deze andere medewerker zegt dat als de mail over de keuzedagen eenmaal is verstuurd , het niet meer mogelijk is om het abonnement op te zeggen en te verlengen en dan nieuwe keuzedagen te regelen. Ik kan het Dal Voordeel voor mijn vrouw wel opzeggen/nieuwe kopen maar de datum voor die keuzedagen blijft op 7 december staan. Mijn vraag is: klopt dit?