keuzedagen kwijt | NS Community
beantwoord

keuzedagen kwijt

  • 12 August 2022
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb mijn nieuwe kaart opgeladen bij GVB Amsterdam, bij automaat kreeg ik vragen over ns keuzedagen die ik helemaal niet wilde en niet kon wegklikken en alleen opladen. ik had haast en wilde alleen opladen om in metro te stappen en van centraal naar Sloterdijk te gaan. Ik wilde geen keuzedagen oplaten. De keuze was 2 keuzedagen of 6 keuzedagen en na paar keer opnieuw beginnen en deze ns vragen proberen te omzeilen toch maar op 2 gedrukt en verder opgelaten. Op station bleek ik een keuzedag te hebben opgeladen. Ik naar servicebalie maar die konden dat niet annuleren. Daar moest ik ns voor bellen. Terug in Nederland werd ik afgezet in Amsterdam en ging met bus en metro naar huis. Ik liep vanaf de bus naar metro door station en daar bleek dat ik weer een keuzedag had. Ik heb niet in de trein gezeten. Ik heb gebeld met met ns over de ov kaart en bleek OV nederland te hebben gebeld, die konden mij niet helpen en verwezen naar ns. Die keuzedagen zou ik wel terug krijgen. Maar nee Ns corrigeert dit niet, ik had de kaart er helemaal uit moeten halen toen ik aan t opladen was bij de GVB. eenmaal gebruikte keuzedag is weg ook al zat ik slechts 5 minuten in de trein. de tweede keuze dag niet zijn gebruikt maar als ik nu in de trein stap wordt deze wel afgeschreven. Ik snap niet dat ik vragen over keuzedagen krijg als ik bij gvb mijn kaart oplaad. Buiten de privacy ben ik 2 keuze dagen kwijt en wordt van kasje naar muur gestuurd. 

icon

Beste antwoord door MoDe 12 August 2022, 00:35

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Jij bent niet de eerste die dit overkomt.

Je kunt het beste bestellingen ophalen bij NS-automaten, daar kun je kiezen welke bestelling je wilt ophalen. Wanneer je bestellingen ophaalt bij niet-NS-automaten dan worden vaak alle klaarstaande bestellingen op de kaart geladen. In jouw geval bleken de keuzedagen klaar gezet te zijn.

De gebruikte keuzedag ben je kwijt, ook al heb je maar een klein reisje gemaakt. Keuzedagen kunnen niet geannuleerd worden of teruggezet worden. Bij jouw eerstvolgende reis zal dan ook de keuzedag die nu op jouw kaart staat aangesproken worden. Daar is helaas niets aan te doen.

Reageer