beantwoord

keuzedagen niet zichtbaar op ov kaart, wel op mijn ns, gebeld met de klantenservice, staan er wel op zegt ze, kan verder niks doen, op station gevraagd bij servicebalie, nee staan niet op je kaart, en nu?

  • 10 February 2024
  • 9 reacties
  • 165 Bekeken

goedemiddag

ik heb een dalabonnement en keuzedagen, heb in september een nieuwe ov kaart gehad en daar gaat het volgens mij fout, abonnement staat er wel op keuzedagen niet, krijg ook geen mail meer dat de keuzedag opgehaald kan worden, gebeld met de klantenservice staan er wel op zegt ze, bij mijn ns zie ik ze ook ja, maar op het station kan dezegen bij de servicebalie ze ook niet vinden, bel maar met de klantenservice, ja,ja

wie gaat dit nu oplossen

 

icon

Beste antwoord door MoDe 12 February 2024, 12:43

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

wie gaat dit nu oplossen

De Klantenservice (bellen of chatten, de aanhouder wint).

Dat je geen mails krijgt kan betekenen dat je overgegaan bent op keuzedagen ‘nieuwe stijl’ (dus allemaal in één keer voor het hele contractjaar).

Heb je de nieuwe kaart via NS gekregen (na eventueel verzoek nieuwe pasfoto een paar maanden voordat de oude kaart verliep)?

Dank voor je reactie

Ja de klantenservice bellen haalt niets uit, zij zien de keuzedagen wel staan, ik denk zelf kwestie van een vinkje aanzetten, maar ja

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen moet je eerst ophalen bij een automaat om ze op de kaart te zetten, die staan niet automatisch op de kaart. Je kunt op de automaat zien of er 1 klaar staat.

Wanneer je na december 2022 een nieuw abonnement hebt genomen of het afgelopen jaar een abonnement hebt verlengd, dan heb je 7 keuzedagen in 1x gekregen. Je krijgt daar alleen bij verlenging een overzicht van.

Badge +3

Keuzedagen moet je eerst ophalen bij een automaat om ze op de kaart te zetten, die staan niet automatisch op de kaart. Je kunt op de automaat zien of er 1 klaar staat.

Ik neem aan dat @Frustratie wel weet hoe het ophalen van een Keuzedag werkt, met name omdat hij/zij gewend was om de tweemaandelijkse mails te krijgen. Dat geeft aan dat hij/zij al langer van Keuzedagen gebruik maakt.

Aan het proces van ophalen is niets of weinig veranderd, behalve dat er tegenwoordig maar één Keuzedag klaar staat om op te halen?

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen moet je eerst ophalen bij een automaat om ze op de kaart te zetten, die staan niet automatisch op de kaart. Je kunt op de automaat zien of er 1 klaar staat.

Ik neem aan dat @Frustratie wel weet hoe het ophalen van een Keuzedag werkt, met name omdat hij/zij gewend was om de tweemaandelijkse mails te krijgen. Dat geeft aan dat hij/zij al langer van Keuzedagen gebruik maakt.

Aan het proces van ophalen is niets of weinig veranderd, behalve dat er tegenwoordig maar één Keuzedag klaar staat om op te halen?

Wanneer er 7 keuzedagen tegelijk worden uitgegeven, dus niet 2 maandelijks, dan kun je er maar 1 tegelijk ophalen. De volgende komt pas klaar te staan als degene op de kaart verbruikt is.

TS heeft over keuzedagen die niet op de kaart staan. Keuzedagen staan pas op de kaart als ze opgehaald zijn. Als er niets klaar staat dan is of de laatste klaarstaande keuzedag verbruikt of er gaat iets mis.

Misschien kan TS iets verduidelijken? Of hij bedoelt dat er niets klaarstaat of dat hij iets opgehaald heeft maar dat deze niet op de kaart staat. Keuzedagen die op de oude kaart gezet waren, gaan voor zover ik begrepen heb niet over bij kaartvernieuwing.

TS zal toch bij de klantenservice moeten zijn. Wij kunnen bij deze reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens en dit niet oplossen.

 

Dank voor jullie reacties, ik reis al vele jaren met de trein met keuzedagen, weet hoe het werkt, maar helaas

Jammer dat er niemand bij de ns eens reageert en het oplost, je bent een roepende in de woestijn, op het station konden ze ook niks, ik begrijp niet hoe dit bedrijf werkt

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor jullie reacties, ik reis al vele jaren met de trein met keuzedagen, weet hoe het werkt, maar helaas

Jammer dat er niemand bij de ns eens reageert en het oplost, je bent een roepende in de woestijn, op het station konden ze ook niks, ik begrijp niet hoe dit bedrijf werkt

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen hier niet bij klantgegevens en niet zien wat precies het probleem is. Daarvoor zul je toch echt via andere kanalen contact moeten opnemen met de klantenservice.

Ja ik ga wel weer bellen, hopelijk werkt er iemand die het wel snapt

had graag reactie van een ns medewerker via dit platform kunnen een op een met je mailen om dit op te lossen jammer weer

goedemiddag

je gelooft het niet maar het is opgelost

deze week weer alle moed bij elkaar geraapt, koffie erbij en de klantenservice bellen

kreeg dit keer een hele aardige jonge dame die meekeek en…...me gelijk gaf, inderdaad de keuzedagen stonden niet op mijn kaart, ze heeft een melding gemaakt naar de onderhoudsafdeling en na twee dagen kreeg ik een mail dat de keuzedagen er op stonden

naar het station en inderdaad, halleluja

daarna kreeg ik nog een email van de ns 

nou dit wilde ik toch even melden, er werken dus af en toe mensen die echt kijken en dingen voor je oplossen

 

 

Reageer